تاریخ: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۰۹
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۳۰۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شافعی عنوان کرد؛

ضرورت ایجاد جذابیت برای کالای ایرانی

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی گفت: مسیر حمایت از تولید ملی باید با ایجاد جذابیت مصرف کالای ایران مورد بازنگری جدی قرار گیرد.
ضرورت ایجاد جذابیت برای کالای ایرانی

به گزارش می متالز به نقل از صدا و سیما، غلامحسین شافعی گفت: مسیر حمایت از تولید ملی باید با هدف جذابیت مصرف کالای ایران و رقابت پذیرکردن تولیدات در عرصه بازار جهانی مورد بازنگری جدی قرار گیرد رویکردی که نیازمند یک تفاهم ملی میان مصرف کننده، تولید کننده و برنامه ریزان است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ایجاد جذابیت برای مصرف کننده، بهبود خدمات پس از فروش و نوسازی صنایع راهکار عملی در حمایت از کالای ایرانی است.

وی ارتقای کیفیت، رقابت پذیرکردن کالاها و کاهش قیمت تمام شده محصولات را سه رویکرد اصلی واحدهای تولیدی برای جذاب شدن مصرف کالای ایرانی دانست و تاکید کرد: بنگاه‌های اقتصادی باید به فن آوری روز دنیا تجهیز شوند و در این مسیر باید خلق ثروت از فعالیت‌های دلالی و واسطه گری به سوی تولید هدایت شود.

شافعی تاکید کرد: رونق صادرات صنعتی در سایه ارتقای فناوری سکوی پرتاب کالای ایرانی به جایگاه واقعی خود در بازار داخلی و بین المللی است و در این راستا باید از ظرفیت‌ها و مزیت‌های تولیدی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی بهره گرفت.

وی افزود: امروز بیش از ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود، منابع معدنی کشور مزیت بسیار خوبی برای تولید و صاردات مواد معدنی فرآوری شده پیش روی تولید ایران قرار داده است که در صورت رفع موانع پیش روی صادرات از جمله کاهش قمیت کالای صادراتی و افزایش سرعت بازار رسانی می‌تواند به رونق تولید در کشور منتهی شود.

رئیس اتاق ایران با اشاره به اصلاح سیاست‌های وارداتی در خدمت تولید افزود: برای تسریع در روند نوسازی صنایع و تجهیز به فناوری روز ورود ماشین الات و مواد اولیه مورد نیاز تولید باید با اعمال تعرفه‌های ترجیحی حمایت شود و در مقابل با اعمال تعرفه‌های سنگین از ورود کالاهای مشابه خارجی جلوگیری گردد.

وی افزود: راه کارهای پلیسی اعمال شده برای مقابله با ورد قاچاق تاکنون توفیق چندانی نداشته است این درحالی است که تنها راه مبارزه عملی با قاچاق کالا افزایش ریسک قاچاق و غیر اقتصادی کردن قاچاق است.

شافعی افزود: ایجاد فضای مساعد کسب و کار است، اصلاح قوانین در جهت ایجاد جذابیت‌های لازم برای سرمایه گذاری و پیش بینی پذیر کردن فضای اقتصادی برای سرمایه گذاران باید در دستور کار برنامه ریزان باشد.

عناوین برگزیده