تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۳۰۵۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن:

سهم صادرات مواد معدنی در سبد صادرات غیرنفتی کشور، به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است

می متالز - غریب پور، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن از انعقاد هشت قرارداد با دانشگاه‌های معتبر کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر با جهاد دانشگاهی هم روی تکنولوژی زنجیره فولاد کار می‌کنیم.
سهم صادرات مواد معدنی در سبد صادرات غیرنفتی کشور، به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وضعیت معدن و صنایع معدنی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ما در حال حاضر اکثر محصولات معدنی را صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۱۲ میلیون تن محصولات فولادی و فولاد خام و تولید مازاد سیمان و آلومینیوم گفت: خوشبختانه به دلیل شرایط مناسب ایران از نظر مواد معدنی، سهم صادرات این حوزه در سبد صادرات غیرنفتی کشور به حدود ۹ تا ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

غریب پور اضافه کرد: ما در شرکت ملی مس امسال و سال گذشته بالای ۱۲ هزار میلیارد افزایش سرمایه دادیم منابع لازم را برای توسعه شرکت مس در مناطق مختلف کشور پیش‌بینی کردیم.

معاون وزیر صمت همچنین یادآور شد: ما برای شرکت‌های بزرگ معدنی بیش از ۴,۸ دهم میلیارد دلار و ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه پیش بینی کردیم تا به پروژه تبدیل شوند و توسعه بخش معدن و صنایع معدنی را رقم بزنند.

غریب پور براین باور است که ما در استفاده از تکنولوژی و علم به ویژه از نظر دانش مهندسی برای تولید سیمان، کنسانتره و صنایع پتروشیمی هنوز مسئله داریم و همواره واردکننده دانش فنی بوده‌ایم.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از امضای یک قرارداد همکاری با دانشگاه تربیت مدرس در حوزه بهره وری و در قالب کنسرسیوم خبرداد و گفت: علاوه براین، هشت قرارداد با دانشگاه‌های معتبر کشور منعقد کردیم و در حال حاضر هم با جهاد دانشگاهی روی تکنولوژی زنجیره فولاد کار می‌کنیم.

غریب پور با بیان اینکه ما هنوز در حوزه صنایع معدنی مشکل تأمین خاک داریم و ساختار نصب شده در این حوزه بیش از میزان مواد اولیه است، افزود: این مشکل همیشه وجود داشته و ما حتماً به این قضیه ورود خواهیم کرد.

عناوین برگزیده