تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۶
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۱۳۰۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست امور استان‌های وزارت صمت:

داشتن راهبرد و رفع محدودیت‌ها، به تحقق اهداف دولت کمک خواهد کرد

می متالز - سرپرست اداره کل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: داشتن راهبرد، بهره‌گیری از توانمندی‌ بخش‌های مختلف اقتصادی و رفع موانع و محدویت‌ها، زمینه‌ تحقق اهداف راهبردی دولت و این وزارتخانه را فراهم خواهد کرد.
داشتن راهبرد و رفع محدودیت‌ها، به تحقق اهداف دولت کمک خواهد کرد

داشتن راهبرد و رفع محدودیت‌ها، به تحقق اهداف دولت کمک خواهد کرد

به گزارش می متالز، ایرج حسن‌پور، پنجشنبه در نشست شورای دستگاه‌های هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت فارس در شیراز افزود: هم‌افزایی سازنده بین سازمان‌های صمت در استان‌ها، تشکل‌های بخش خصوصی و سایر نهاد و مجموعه‌های اقتصادی در کنار استفاده از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای با هدف توسعه، جهش فعالیت‌های تولیدی، تجاری و تحقق اقتصاد مقاومتی موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: ضرورت دارد که در شرایط کنونی و برای حل و فصل مسائل و مشکلات اقتصادی استان فارس، کارگروه تدبیر با مشارکت و حضور مدیران اجرایی سه قوه تشکیل و تصمیمات لازم نیز اتخاذ شود.

صدور سه هزار و ۹۴۳ پروانه بهره‌برداری در فارس

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم در این نشست بیان داشت: در این استان از سال ۹۲ تاکنون افزون بر سه هزار و ۹۴۳ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۳۴۳ هزار میلیارد ریال صادر شده است.
حمید رضا ایزدی اضافه کرد: با این حجم از سرمایه‌گذاری، زمینه برای اشتغال ۹۸ هزار و ۴۰۰ نفر در این استان فراهم شده است.
وی، در مورد ظرفیت‌های معدنی فارس گفت: هم ‌اینک ۶۴۷ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اسمی ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در این استان وجود دارد که فعالیت آنها منجر به اشتغال هشت هزار و ۷۸۲ نفر شده است.
او افزود: استان فارس از نظر معادن فعال در کشور در رتبه سوم، از حیث ذخیره مواد معدنی در رتبه هفتم و به لحاظ ظرفیت استخراج واقعی در رتبه پنجم قرار دارد و در زمینه ایجاد اشتغال بخش معدن نیز در رتبه ششم است.
وی، در باره برنامه‌های توسعه‌ای بخش معدن استان فارس هم اظهار داشت: از مهمترین این برنامه‌ها می‌توان به تهیه طرح مطالعاتی و نقشه راه معادن و صنایع معدنی استان اشاره کرد که قرارداد آن با هدف مشخص کردن افق پیشرفت در بهره‌برداری از معادن استان و همچنین ایجاد صنایع معدنی به امضا رسیده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: همچنین با امضای قرارداد همکاری بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، نزدیک به ۵۰ درصد از مساحت استان فارس مورد اکتشافات معدنی قرار می‌گیرد که عمده‌ترین آنها در پهنه‌های شمال و شمال شرق، جنوب و جنوب غرب و همچنین شهرستان‌های ممسنی و رستم است.

افزایش ۲.۶ برابری صادرات غیرنفتی فارس

ایزدی،در بخش دیگری از سخنان خود، میزان صادرات استان فارس در سال ۹۲ را ۵۹۸ میلیون دلار برشمرد و افزود: این در حالی است که این میزان در سال ۹۸ با افزایش ۲ و ۶ دهم برابری به یک هزار و ۵۸۴ میلیون دلار رسیده است.

عناوین برگزیده