تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۳۰۵۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
برای دومین ماه پیاپی؛

با افزایش تقاضای داخلی، صادرات فولاد هند کاهش داشت

می متالز - اطلاعاتی که از کمیته مشترک کارخانه های هند منتشر شده است نشان می دهد صادرات فولاد هند برای دومین ماه متوالی در ماه آگوست در مقایسه با ماه ژوئیه در میان تقاضای محلی بیشتر ۲۴.۵ درصد کاهش داشت و به ۱.۰۴ میلیون تن رسید.
با افزایش تقاضای داخلی، صادرات فولاد هند کاهش داشت

به گزارش می متالز، مصرف فولاد در ماه آگوست ۷.۵۰ میلیون تن بود که در مقایسه با ماه ژوئیه ۷.۷ درصد افزایش داشت، زیرا فروشندگان فولاد فروش سالانه بیشتری را در ماه آگوست تجربه کردند. به عنوان مثال، Steel Authority of India Ltd  (SAIL) ، در ۳ سپتامبر اعلام کرد که این شرکت در ماه آگوست ۱.۴۳ میلیون تن فولاد فروخته است، در حالی که این رقم در سال گذشته در همین مدت  ۱.۰۶ میلیون تن بود اما نسبت به ۱.۵۸ میلیون تن ماه ژوئیه کاهش داشت. به دلیل افزایش تقاضای داخلی، چندین سازنده فولاد برای تأمین نیازهای محلی، میزان صادرات خود را کاهش داده اند.

Vidya Ratan Sharma، مدیرعامل Jindal Steel and Power Ltd نیز در سوم سپتامبر گفت: حجم صادرات فولاد این شرکت با افزایش فروش داخلی پس از دوران قرنطینه ، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

علی رغم صادرات ماهانه کمتر، صادرات کلی از آوریل تا آگوست سال ۲۰۲۰، یعنی پنج ماه اول سال مالی هند، تقریباً دو برابر شد و به ۵.۶۸ میلیون تن رسیده که نسبت به سال قبل ۹۴.۸ درصد افزایش یافته است.

Amit Dixit دستیار معاون رئیس جمهور این کشور در خدمات مالی Edelweiss مستقر در بمبئی گفت: هر دو شرکت JSPL و SAIL حدود ۳۵٪ رشد سالانه در حجم فروش خود داشته اند. هرچند اثرات پایه مشخصی وجود دارد، اما حجم فروش هر دو شرکت تقریباً در سطح رکورد شکنی است.

در مورد JSPL، ما در چندین جبهه شاهد موارد مثبتی هستیم: افزایش چشمگیر حجم فولاد و بالاترین میزان استفاده از ظرفیت در کارخانه های گندله سازی و کارخانه Direct Reduced Iron (DRI).

از طرفی دیگر، واردات در مدت پنج ماه به بیش از نصف کاهش یافته است. کل واردات ۵۱.۷ درصد کاهش یافته و به ۱.۶۷ میلیون تن رسیده است زیرا تنها در ماه آگوست واردات ۸۱.۱ درصد کاهش را تجربه کرد و به در به ۱۶۲ هزار تن رسید.

در میان تقاضای محلی بیشتر، تولید فولاد خام هند در ماه آگوست ۵.۱ درصد افزایش یافت و به ۸.۴۹ میلیون تن در مقایسه با ماه جولای رسید، که این چهارمین افزایش ماهانه متوالی را برای هند رقم میزند. در عین‌حال تولید فولاد خام نسبت به آگوست سال گذشته ۴.۲ ٪ کاهش را نشان میدهد. با جمع بندی ارقام تولید، تولید فولاد خام طی آوریل تا آگوست سال جاری ۲۷.۴ درصد کاهش یافته و به ۳۳.۵۵ میلیون تن نسبت به سال قبل رسیده است.

تولید فولاد در ماه آگوست نسبت به ۷.۷ میلیون تن ماه جولای رشد ۶.۷ درصدی را نشان می دهد اما نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد کاهش یافته است.

تولید ماه آوریل تا آگوست را در کل ۲۹.۰۵ میلیون تن محاسبه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۲ درصد کاهش را نشان میدهد.

عناوین برگزیده