تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۳۰۷۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نقش:

۱۲ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد نجف آباد فعالیت می‌کنند/ ارتباط مستقیم دانشجویان با صنعت ذوب آهن

می متالز - رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد با اشاره به اینکه ارتباط مستمر و مستقیم با صنعت، یکی از رسالت‌های مهم این دانشگاه است، از فعالیت ۱۲ مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه خبر داد.
۱۲ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد نجف آباد فعالیت می‌کنند/ ارتباط مستقیم دانشجویان با صنعت ذوب آهن

به گزارش می متالز، امیررضا نقش، رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد با اشاره به اینکه در سال ۹۷ توانستیم مقام اول را در جذب طرح‌های پژوهشی و صنعتی برون دانشگاهی بین دانشگاه آزاد کشور کسب کنیم، اظهار کرد: رویکرد مدیریتی جدید در دانشگاه آزاد، حرکت به سمت مساله محوری و حل مساله و تبدیل شدن دانشگاه آزاد به دانشگاهی اجتماعی با جهت گیری حل مسائل جامعه است.

نقش با بیان اینکه توانسته ایم با بسیاری از صنایع داخل و خارج از استان قرارداد‌های تحقیقاتی منعقد کنیم، افزود: در دانشگاه دانشگاه آزاد نجف آباد ۱۲ مرکز تحقیقاتی فعال است که یکی از رسالت‌های مهم آن، ارتباط صنعت و دانشگاه تعریف شده و به این مراکز پروژه‌های متعددی را با صنعت در حال انجام دارند.

رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد بیان کرد: در این دانشگاه علاوه بر مرکز رشد دانشگاهی، مرکز رشد فناوری برای تبدیل شدن ایده‌های دانشجویان به محصول و تجاری سازی محصولات راه اندازی شده که از ایده‌های ارائه شده در این مرکز حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز رشد وابسته به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در دانشگاه آزاد نجف آباد مستقر است، گفت: همچنین مرکز رشد تجهیزات پزشکی نیز در حال احداث است که مجوز‌های وزارت بهداشت را برای این مرکز دریافت کرده ایم.

نقش توضیح داد: ۲۰ واحد فناور در مرکز رشد تجهیزات پزشکی مستقر هستند و قرارداد‌های حمایتی خوبی هم با این مراکز داریم و دانشگاه از محصولات فناورانه آنان حمایت می‌کند تا به محصول و نمونه صنعتی برسند. حمایت‌های دانشگاه تا اخذ مجوز‌های دانش بنیانی برای این شرکت ها، ادامه می‌یابد.

وی به طرح پایش پژوهش اثرگذار یکپارچه دانشگاهی در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد نجف آباد مأموریت پیدا کرده است که با توجه به تفاهم نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با شرکت ذوب آهن اصفهان، این تفاهم نامه را عملیاتی کند.

رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد توضیح داد: براین اساس طرح پایش ذوب آهن و استخراج موضوعات و چالش‌های این صنعت را انجام دادیم و در چهار چالش اساسی، حدود ۵۰۰ مساله پژوهشی استخراج کرده ایم.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که برای هر یک از این مسائل حدود ۱۰ پایان نامه را اختصاص دهیم، خاطرنشان کرد: برای اینکه کار این پروژه‌ها بهتر پیش برود، دفتر مشترکی را در شرکت ذوب آهن اصفهان مستقر کردیم و از این طریق ارتباط دانشجویان ما با این صنعت، به خوبی صورت گرفته است.

عناوین برگزیده