تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۳۰۷۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نماینده مردم کرج خواستار تعیین و تکلیف وضعیت وزارت صمت شد

می متالز - نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد خواستار اجرای ماده ۲۳۴ برای رسیدگی به استنکاف رئیس جمهور از معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.
نماینده مردم کرج خواستار تعیین و تکلیف وضعیت وزارت صمت شد

به گزارش می متالز، با توجه به گذشت بیش از ۴ماه از بلاتکلیفی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» و به هم ریختگی شدید بازار کالاهای مصرفی و نابسامانی در زنجیره تولید و تأمین مایحتاج اساسی مردم و ازسویی عدم پاسخگویی دولت در این خصوص، این درخواست ارائه شده است.

متن این درخواست که در سامانه قانون‌گذاری مجلس ثبت شده و درحال جمع‌آوری امضاء توسط نمایندگان می‌باشد به این شرح است:

باسمه تعالی


برابر اصل ۱۳۵ قانون اساسی و تبصره ۲ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، چنانچه وزارتخانه‌ای به هر دلیل فاقد وزیر باشد رئیس جمهور موظف است حداکثر ظرف سه ماه وزیر مربوطه را معرفی نماید.

این در حالی است که با وجود گذشت بیش از یک ماه از پایان مهلت قانونی، همچنان وزارت صمت به صورت سرپرستی اداره می شود که خلاف صریح قانون می‌باشد.

این موضوع با وجود نابسامانی شدید بازارهای کشور اهمیت مضاعف می‌‌‌یابد.

لذا درخواست اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی درباره این  استنکاف از قانون را داریم.

پی‌نوشت:

طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، «هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد‌.

کمیسیون مربوطه نیز حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

عناوین برگزیده