تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۳۰۸۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۵۱ نوع ماده معدنی در آذربایجان‌غربی وجود دارد

می متالز - معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده است، گفت: ۵۱ نوع از این تعداد در این استان وجود دارد که در مرحله اکتشاف و بهره‌برداری است.
۵۱  نوع ماده معدنی در آذربایجان‌غربی وجود دارد

به گزارش می متالز، پریسا عابدپور روز شنبه اظهار داشت: میزان ذخیره قطعی ۴۸۹ معدن آذربایجان‌غربی یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۶۵۷ تُن بوده که در این بخش برای پنج هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است.

وی ادامه داد: معادن به عنوان پیشران اقتصادی در هر کشوری مطرح بوده و باتوجه به گستردگی مواد معدنی و وجود ذخایر با ارزش در سطح استان، سرمایه‌گذاری در این بخش طی سال‌های آینده رشد اقتصادی درخشانی را برای استان خواهد داشت.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: عمده مواد معدنی دارای کاربرد در صنایعی از جمله ساختمانی، آرایشی، بهداشتی، فولاد و نفت و عواملی از این قبیل است.

عابدپور اضافه کرد: صنایع تبدیلی این استان نیز در بخش‌های فرآوری و استحصال طلا، سنگ تزئینی، تولید سیمان، آهک و گچ و صنعت تولید پودرهای میکرونیزه فعال است.

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری بر روی معادن آذربایجان‌غربی سه هزار و ۷۴۰ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال است، بیان کرد: سالانه ۱۷ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۸۲۵ تُن انواع مواد معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های غنی در حوزه معدنی است ولی کمبود واحدهای فرآوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می‌شود.

عناوین برگزیده