تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۳۰۸۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به بازارگردانی سهام زیرمجموعه‌های «کچاد»

می متالز - مدیر مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) از اختصاص 200 میلیارد تومان نقدینگی به عملیات بازار گردانی و حمایت از سهام شرکتها زیرمجموعه خود خبرداد.
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به بازارگردانی سهام زیرمجموعه‌های «کچاد»

به گزارش می متالز، سید محمود سیدی گفت: با توجه به ماهیت اوراق تبعی قادر به انتشار این اوراق نیستیم، اما با توجه به شرایط حاکم بر بازار سرمایه با هدف حمایت ازسهام «کچاد» و شرکت‌های تابعه، بازار گردانی را اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه سیاست شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مدون‌ کردن عملیات بازار گردانی خارج از انتشار اوراق تبعی و سهام خزانه است، گفت: در بازارگردانی طی هماهنگی با شرکت گل گهر، از سهم «کگل» در بازار حمایت کردیم.
مدیر مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تصریح کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار گردانی سهام و اختصاص یافته است.

مدیر مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ادامه داد: برای مدون‌کردن عملیات بازارگردانی بنا داریم در قالبی که شبیه شرکت سرمایه‌گذاری گل گهر خواهد بود یا اینکه یکی از شرکت‌های تابعه چادرملو را که در اساسنامه خود امکان سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازار سرمایه را دارد، به این کار اختصاص می‌دهیم.

سیدی درباره افزایش سرمایه ازمحل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در چادرملو و شرکت‌های تابعه آن گفت: بهترین گزینه برای انجام این افزایش سرمایه به دلیل استهلاک ناپذیر بودن ، از محل زمین است، معدن و مجتمع‌ها امکان تجدید ارزیابی ندارند.

وی افزود: دارایی‌های ما در بخش فولاد، احیاء و نیروگاه‌ها و … در تاریخی نزدیک به زمان کنونی است.

سیدی افزود: درباه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی باید به این نکته‌ توجه کرد که اگرچه ازنظر قانونی شرکت از شمول مالیات معاف خواهد بود، اما تفاوت هزینه استهلاک زمان تجدید ارزیابی شده با هزینه استهلاک بر مبنای قیمت تمام شده تاریخی، قابل قبول شناخته نمی‌شود زیرا یکبار این معافیت به آن تعلق گرفته است.

وی تصریح کرد: درباره توجه بازار به سهام فولاد ارفع باید گفت این شرکت در نظر دارد مقدار تولید آهن اسفنجی خود را از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن و مقدار تولید فولاد را از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون برساند که بر این مبنا نیز درخواست افزایش سرمایه داد.

عناوین برگزیده