تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۳۴۷۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

کلنگ زنی پروژه خط تولید آهن اسفنجی و شمش کارخانه جهان فولاد سیرجان

می متالز - کلنگ پروژه خط تولید ۱.۷ میلیون تنی آهن اسفنجی و پروژه ۱.۲ میلیون تنی ذوب و تولید شمش کارخانه جهان فولاد سیرجان به زمین زده شد.
کلنگ زنی پروژه خط تولید آهن اسفنجی و شمش کارخانه جهان فولاد سیرجان

به گزارش می متالز، "محمد جواد فدایی" استاندار کرمان در حاشیه این مراسم گفت: در اجرای طرح های توسعه آهن و فولاد در این منطقه پروژه آهن اسفنجی با  ظرفیت یک و هفت دهم میلیون تن در سال و طرح کارخانه ذوب و تولید شمش با ظرفیت یک و دو دهم میلیون تن شمش در سال امروز عملیات اجرایی شان آغاز شد که نقش مهمی در تولید و تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان و کشور دارد.

وی افزود: این طرح ها با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان و ۱۵۰ میلیون یورور از سرمایه گذاری گل گهر، جهان فولاد و مس سرچشمه به انجام می رسد و نکته حائز اهمیت این طرح ها این است که اشتغال پایداری برای جوانانی دارد که در پروژه های دیگر مشغول بودند و حالا آن طرح ها به بهره برداری رسیدند و این کارگران و مهندسین در این دو پروژه بزرگ به کار خود ادامه می دهند و از بیکاری شان جلوگیری می شود.

علی عباسلو مدیرعامل مجتمع جهان فولاد سیرجان نیز  با بیا اینکه در شش ماه اول سال در بخش آهن اسفنجی ۴۳ درصد و در بخش فولاد ۸ درصد افزایش تولید داشته ایم، افزود: فاز دوم زنجیره فولاد این شرکت از امروز با حمایت سهامداران این شرکت آغاز شد و امروز آهن اسفنجی طی ۳۰ ماه آینده و شمش فولاد شماره ۲ طی ۴۰ ماه آینده به بهره برداری می رسند.

مدیر عامل مجتمع جهان فولاد سیرجان گفت: کارخانه اکسیژن جهان فولاد هم بزودی راه اندازی خواهد شد و امیدواریم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جهش تولید بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی تصریح کرد: میزان اشتغالزایی کارخانه احیا مستقیم شماره ۲ با سرمایه گذاری ۲۷۰۰ میلیارد در زمان بهره برداری ۲۰۰ نفر و در زمان اجرای طرح ۳۵۰ نفر و غیر مستقیم ۶۰۰ نفر می باشد و همچنین کارخانه فولاد سازی شماره ۲ با سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومان و میزان اشتغالزایی مستقیم آن در زمان بهره برداری ۵۰۰ نفر و در زمان اجرای طرح ۸۰۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰۰ نفر است.

"شهباز حسن پور" رئیس مجمع نمایندگان استان نیز گفت: تصمیم گیری و تصمیم سازی مهندسین معادن و جوانان موجب شد تا امروز شاهد عملیات اجرایی طرح هایی باشیم تا زنجیره فولاد در منطقه تامین شود و در حال حاضر ۱۰ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور کمبود داریم تا زنجیره و بازار فولاد تکمیل شود.

وی افزود: سهامداران این دو طرح مهم به زودی کار را به پایان می رسانند و توسعه گل گهر نیزنقش مهمی در تکمیل صنایع فولادی کشور دارد.

عناوین برگزیده