تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۱۳۶۶۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گزارش عملکرد شرکت زغال سنگ پروده طبس در 6 ماهه نخست سال 1399

می متالز - با گذشت 6 ماه از سال 1399، رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس و رئیس کمیته HSEE و مدیریت بحران معادن استان خراسان جنوبی را عهده دار است،
گزارش عملکرد شرکت زغال سنگ پروده طبس در 6 ماهه نخست سال 1399

به گزارش می متالز، با گذشت 6 ماه از سال 1399، رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس و رئیس کمیته HSEE و مدیریت بحران معادن استان خراسان جنوبی را عهده دار است، گزارش عملکرد این شرکت به عنوان پیشگام معدنکاری مکانیزه کشور، در شش ماهه اول سال 1399 را تشریح نمود.

شرکت زغال سنگ پروده طبس از سال 1386 و با هدف بهره برداری تمام مکانیزه از ذخایر معادن مرکزی و شماره 1 در محدوده پروده یک برای استخراج سالیانه 5/1 میلیون تن زغال سنگ خام به روش جبهه کار طولانی و تولید 750 هزارتن کنسانتره در بزرگترین کارخانه زغالشویی کشور که متعلق به این شرکت است، شروع به فعالیت نمود.

در این دوره فعالیت 13 ساله، حدود 2500 فرصت پایدار شغلی ایجاد گردیده و نیروهای جوان، متخصص و متعهد در سطوح مدیریتی، برنامه ریزی و عملیاتی تربیت شده اند و این شرکت توانسته است در شش سال متوالی اخیر، پیشتاز تولید زغال سنگ ایران و تأمین کننده اصلی نیاز صنایع کک سازی و فولاد کشور باشد به نحوی که سهم 40درصدی تولید ملی و سهم حدود 50 درصدی تأمین نیاز ذوب آهن اصفهان را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در ادامه با اشاره به خلاصه عملکرد 6 ماهه نخست سال جاری، آمار مقایسه ای روند حرکتی شرکت در دوره های شش ماهه نخست سال از شروع فعالیت بهره برداری تا بازه زمانی جاری را نیز ارائه نمود.

گزارش عملکرد شرکت زغال سنگ پروده طبس در 6 ماهه نخست سال 1399

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اشاره به آمار مذکور عنوان نمود که دلیل اصلی عدم تحقق برنامه در بخش حفریات معدنی، محدودیت های ناشی از شیوع کووید 19 بویژه در فروردین ماه، بوده است. خرید زغال سنگ خام از معادن مجاور نیز با توجه به شرایط کارخانه و همچنین کاهش سطح تولیدات معادن مجاور به دلیل اثرات محدودیت های شیوع کرونا بر فعالیت های تولیدی این معادن در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری، کمتر از برنامه تحقق یافته است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اشاره به اینکه بر اساس برنامه، هدف شرکت در سال 1399 اجرای حدود 7،800 متر پیشروی در حفریات زیرزمین، استخراج حدود 1.5 میلیون تن زغال سنگ خام و تولید 615 هزارتن کنسانتره زغال سنگ کک شو است، عنوان نمود که در پایان دوره شش ماهه اول، به ترتیب 37%، 54% و 49% برنامه در حوزه های فوق پیشرفت داشته است.

کریتی ثانی در پایان افزود که با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، انتظار می رود در سال جهش تولید، علیرغم تمامی محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، دشواری های ناشی از تحریم که تأمین اقلام و قطعات موردنیاز را با مشکل مواجه نموده و همچنین افزایش شدید قیمت ها، شرکت زغال سنگ پروده طبس اهداف سال جاری خود را به طور کامل محقق نموده و برای هفتمین سال متوالی، بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور باشد.

عناوین برگزیده