تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۳۷۲۴
سرویس خبر : انرژی

با کاهش یک دقیقه‌ای استحمام چقدر آب صرفه‌جویی می‌شود؟

می متالز - صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از موارد بسیار مهمی است که در سال آبی جاری باید مورد توجه ویژه‌ مشترکان قرار گیرد. در این میان استحمام یکی از مواردی است که در مصارف خانگی نقش عمده‌ای در مصرف آب دارد که باید گفت بر اساس آمار ارائه شده اگر مدت زمان استحمام هر فرد یک دقیقه کاهش یابد در مدت یک ماه ۶۰۰ لیتر آب صرفه‌جویی می‌شود.
با کاهش یک دقیقه‌ای استحمام چقدر آب صرفه‌جویی می‌شود؟

به گزارش می متالز، با یک محاسبه ساده بدست می‌آید که در شهر تهران با جمعیتی معادل هشت میلیون و ۱۵۴ هزار و ۵۱ نفر، هر فرد اگر تنها یک دقیقه زمان استحمام خود را کاهش دهد، میزان صرفه‌جویی آب در طول یک ماه برابر با چهار میلیارد و ۸۹۲ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۶۰۰ لیتر خواهد بود که این میزان برابر است با سه میلیارد و ۲۶۱ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۴۰۰ عدد بطری ۱.۵ لیتری آب معدنی است.

همچنین طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، این میزان برابر است با ۲۲ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۳۲۰ بشکه ۲۲۰ لیتری و ۲۲۴ هزار و ۶۲۱ تانکر ۲۰ هزار لیتری و۲۶۵   حلقه چاه با آبدهی دبی ۲۵ لیتر بر ثانیه که این میزان آب مصرف روزانه یک میلیارد و ۲۲۳ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۶۵۰ نفر را تامین می‌کند.

در شرایط فعلی وضعیت منابع آبی کشور مساعد نیست تا جایی که تمام مسئولان صراحتا اعلام کرده‌اند که در زمان پیک یعنی تابستان سال ۱۳۹۷ با مشکلاتی در حوزه تامین منابع آبی مواجه می‌شویم؛ لذا لازم است که تمامی سازمان‌ها و مشترکان نسبت به مساله آب با حساسیت بیشتری عمل کنند.

عناوین برگزیده