تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۶۸۲
کد خبر: ۱۴۷۶۲۸

رایزنی با مجلس برای افزایش بودجه حمل ونقل عمومی

می متالز - رئیس شورای شهر تهران از برگزاری جلسه با مجمع نمایندگان تهران در مجلس برای رایزنی افزایش بودجه حمل و نقل عمومی تهران خبر داد.
رایزنی با مجلس برای افزایش بودجه حمل ونقل عمومی

به گزارش می متالز، محسن هاشمی عصر امروز در نشست خبری که با عنوان گزارش به مردم و رونمایی از دستاوردهای شورا در حوزه محاسبات و پایش عملکرد برگزار شد با بیان اینکه در این مدت بیش از سه سال فعالیت شورای شهر بیش از ۶۰۰مصوبه داشته ایم گفت: روند وصول، بررسی و ابلاغ این مصوبه ها می تواند در معرض دید عموم قرار گیرد تا همه انلاین ببینیند که این می تواند برای عملکرد شورای شفاف، مطلوب باشد.

وی در مورد وضعیت بودجه شهرداری در سال آینده با بیان اینکه با توجه به وضعیت مالی به نظر می رسد که می بایست بودجه ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته باشد، افزود: البته هنوز سیاست های بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران احصا نشده اما براساس برنامه ریزی ها باید تا ۳۰ دی ماه لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به شورای شهر تحویل دهند اما قطعا در بودجه سال آینده موضوع محله محوری و توجه به پروژه های کوچک مقیاس در سطح محلات قوت بیشتری خواهد داشت.

هاشمی در مورد دریافت کمک از محل بودجه دولتی نیز با تاکید بر اینکه براساس قانون دولت باید از محل های مختلف، به توسعه حمل ونقل عمومی در شهر تهران کمک کند ادامه داد: ما از دولت درخواست کردیم که در بودجه سال آینده ۲۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل ونقل عمومی ردیف درنظر بگیرد اما در عمل در لایحه بودجه تنها ۱۷۵۰ میلیارد تومان در نظرگرفتند که رقم بسیار ناچیزی است که در همین مورد  با مجمع نمانیدگان تهران صحبت کردم تا با برگزاری جلسه بتوانیم این مشکل را حل کنیم و از آنجایی که رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان مجلس، سابقه عضویت در شورای شهر را دارند بنظر نمی رسد قانع کردن آنها و اثبات درخواست ها سخت باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران  ۷۰ هزار میلیاردتومان از سیستم دولتی طلب دارد، در مورد ساماندهی املاک شهرداری گفت: معتقدیم در شهرداری تهران هرجا ملکی به صورت ترجیحی واگذار شده، غیرقانونی است اما دقت داشته باشید که شهرداری یک لیست حدود ۲۰۰۰ ملکی تهیه کرده که از ۲۰۰۰  ملک،  بیش از ۱۰۰۰ مورد  در اختیار دولت و ارگان و... است و کمتر از ۱۰۰۰ ملک نیز دچار مشکل بوده که تا بحال ۴۰۰ و اندی پس گرفته شده است.

هاشمی با بیان اینکه این املاک از بعد انقلاب اسلامی واگذار شد، در مورد چرایی عدم انتشار لیست املاک گفت: اشتباهاتی در لیست است که ممکن است بعدا ما را دچار مشکلات قضایی کند که بر همین اساس تا اطمینان کافی کسب نکنیم، نمی توان منتشر کرد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده