تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۵۱۵۴۷
[گزارش تصویری]
می متالز - در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه سفر ریاست‌جمهوری به استان خراسان شمالی، فاز دوم برداشت‌های میدانی 5 برگ نقشه زمین‌شناسی کاربردی در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم به اتمام رسید.
اتمام فاز دوم برداشت‌های میدانی ۵ برگ نقشه زمین‌شناسی کاربردی در خراسان شمالی

به گزارش می متالز به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه سفر ریاست‌جمهوری به استان خراسان شمالی، فاز دوم برداشت‌های میدانی 5 برگ نقشه زمین‌شناسی کاربردی در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم به اتمام رسید.

بر همین اساس نماینده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی در استان استان خراسان شمالی، گفت: با توجه به اهمیت تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اقدام به تهیه 5 برگ نقشه زمین‌شناسی کاربردی در استان خراسان شمالی کرد که تاکنون 2 فاز از این پروژه به اتمام رسیده است.

مهندس حسنعلی حسین‌زاده افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی نمایندگی خراسان شمالی و استقرار 5 اکیپ کارشناسی در مناطق مختلف استان از جمله بجنورد، سنخواست و جاجرم، در مجموع 560 نفر/روز عملیات کارشناسی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در حدود 600 نمونه جهت مطالعه و تهیه مقاطع آزمایشگاهی برداشت شده که علیرغم مشکلات و محدودیت‌های پیش آمده و با تکیه بر توان کارشناسی و لجستیکی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، فاز دوم آن با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

حسین‌زاده افزود: فاز بعدی این پروژه در صورت همراهی دستگاه‌های استان خراسان شمالی و مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان سال شروع خواهد شد.