تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۲۲
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۵۲۸۸۳
در حوزه تحول دیجیتال:

فولاد مبارکه و اتاق تهران تفاهم نامه همکاری امضا کردند

می متالز - اتاق بازرگانی تهران برای هم افزایی، مشارکت و همکاری راهبردی با فولاد مبارکه در حوزه تحول دیجیتال، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
فولاد مبارکه و اتاق تهران تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش می متالز، اتاق بازرگانی تهران برای هم افزایی، مشارکت و همکاری راهبردی با فولاد مبارکه در حوزه تحول دیجیتال، تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل "فولاد" با اشاره به ضرورت اجرای طرح تحول دیجیتال به عنوان ضمانت رقابت پذیری و حفظ جایگاه شرکت در عرصه بازارهای جهانی و داخلی گفت: اقتضائات محصول، فشارهای هزینه ای، رقابت و الزامات خدمات و پیچیدگی فرایند، الزامات قانونی و مقرراتی، مشتری و تولید محصولات متنوع در کنار بازارهای متعدد از جمله چالش های پیش رو است.

وی جایگاه فولاد ایران را در مقایسه با 20 کشور برتر تولید کننده در رتبه یازدهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در عرصه صنعت فولاد در مقایسه با عرصه های دیگر اقتصادی، صنعت فولاد ایران زمینه رقابت و بدست آوردن جایگاه های برتر درجهان را دارد از این رو با اجرای تحول دیجیتال در این صنعت به ویژه در فولاد مبارکه امکان کاهش فاصله فعلی دور از ذهن نخواهد بود.

این مقام مسوول از جدید بودن موضوعات این طرح و عدم وجود نمونه های موفق، فرهنگ سازی و توسعه نظری و عملی در ساختار فولاد مبارکه و جلب مشارکت حداکثری، فقدان پیمانکاران توانمند دارای محصول و راهکار آماده به عنوان برخی از مهمترین چالش های اصلی این شرکت در اجرای طرح تحول دیجیتال نام برد.

عظیمیان ادامه داد: زمینه های مطلوبی در جهت همکاری مشترک بین فولادمبارکه و اتاق بازرگانی وجود دارد که از آن جمله می توان به تلاش حداکثری برای نهادینه شدن ضرورت تحول دیجیتال در کلیه صنایع و مشارکت در سرمایه گذاری ایجاد زیرساخت های تحول دیجیتال در مراکز دانشگاهی و صنعتی و به اشتراک گذاشتن آنها اشاره کرد.

به گفته وی، فراهم سازی زمینه استفاده از تجارب بین المللی به ویژه اتاق های کشورهای صنعتی پیشرو در انقلاب چهارم، سرمایه گذاری در حوزه توسعه استعدادهای فناوری های نوظهور به ویژه هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، اطلاعات عظیم و تحلیل داده ها به عنوان دیگر زمینه های موجود در جهت همکاری مشترک است.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز با اشاره به کارهای کلان انجام شده به ویژه اقدامات در مرکز نوآوری و مدرسه تازه تاسیس کسب و کار گفت: خوشبختانه فولاد مبارکه با وجود تحریم ها گام های موثری در حوزه افزایش کمی و کیفی تولید فولاد برداشته است. اقدامات این شرکت در زمینه اجرای طرح تحول دیجیتال موجب شد تا به جهت آشنایی بیشتر و تبادل تجربه در خصوص اقدامات صورت گرفته در مرکز نوآوری اتاق بازدیدی از فولاد مبارکه داشته باشیم و در قالب تفاهم صورت گرفته زمینه ای ایجاد شود تا تجارب این دو مجموعه در اختیار سایر صنایع نیز قرار بگیرد. امید می رود اتاق بازرگانی به عنوان انتقال دهنده تجربیات فولاد مبارکه بتواند به خوبی در حوزه تحول دیجیتال به ایفای نقش بپردازد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده