تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۵۲۹۱۲
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه بازدید از رویداد صبانو:

موفقیت نوآوری در گرو شناخت نیازهای پنهان افراد است/ مرکز نوآوری صبا باید پاسخگوی تمام نیازهای پنهان و غیر پنهان بازنشستگان باشد

می متالز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه بازدید از مرحله نهایی رویداد «صبانو» در مرکز نوآوری صبا گفت: پیش از این ارائه خدمات در حوزه بازنشستگی روالی سنتی و معمولی را طی می کرد و حداکثر خدمات برای بازنشستگان پرداخت حقوق یا نهایتا برقراری بیمه تکمیلی درمان بود و این خدمات نیاز کامل دوره بازنشستگی را تامین نمی کرد.
موفقیت نوآوری در گرو شناخت نیازهای پنهان افراد است/ مرکز نوآوری صبا باید پاسخگوی تمام نیازهای پنهان و غیر پنهان بازنشستگان باشد

به گزارش می متالز، اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این رویداد گفت بنابراین احساس کردیم نیاز است با استفاده از ذهن خلاق و جوان افراد، سرویس ها و خدمات نویی تعریف کرده و بتوانیم ایده های خلاقانه را که برآمده از ذهن های جوان است را به محصول و خدمات قابل استفاده تبدیل کنیم.

او تصریح کرد: برخلاف اینکه تصور می شود در حوزه بازنشستگی روال های معمول نیازهارا تامین می کند، معتقدیم باید با استفاده از ذهن های فعال و خلاق که ایده های نویی دارند را همراستا کرده تا سرویس های بهتر برای بازنشستگان فراهم کنیم. 

افتخاری اظهار کرد: در واقع این نیاز باعث شد مرکز نوآوری صبا شکل بگیرد و امروز نشان دادیم تشخیص و انتخاب ما درست بوده است چون اکنون استارتاپ های زیادی هستند که با ایده های نو، جوان و خلاقشان خدمات خوبی برای عرضه به حوزه بازنشستگی دارند، ضمن اینکه علی رغم گستردگی این خدمات با هزینه کمتری قابلیت اجرایی دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از توان شرکت های دانش بنیان و نوآور تشریح کرد: به واسطه همخوانی تجربه و عملکردم در حوزه آی سی تی با این فعالیت ها و هم چنین مشاهده خدماتی که در مرکز نوآوری انجام شد، متوجه شدیم استارتاپ ها با چه هزینه اندکی می توانند تاثیرات بزرگی برای جامعه هدف بازنشستگان گذاشته و تقویت این حوزه در بخش های مختلف چقدر میتوان تاثیرگذار باشد.

افتخاری با اشاره به رویداد صبانو که در فاصله کمی از آغاز فعالیت مرکز نوآری انجام شد، گفت: رویداد صبا نو یک برنامه ریزی کاملا مشخص و هدفمند داشت به این ترتیب که از چندماه قبل جلسات شورای سیاست گذاری آن بسیار هدفمند و حساب شده برگزار شد و در موقع مناسب در قالب فراخوان از همه استارتاپ هایی که در حوزه بازنشستگی و اجتماعی ایده داشتند دعوت کردیم تا حضور پیدا کنند و ایده خود را ارائه دهند. در نهایت ما با ارزیابی و گزینش این ایده ها را حمایت می کنیم تا به این ترتیب اتفاق خوبی را رقم بزنیم. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: معتقدیم در روند اجرایی شدن و نتیجه بخش بودن ایده ها اضلاع مثلث انتخاب مناسب، حمایت درست و راهبری صحیح باید در کنار هم قرار بگیرند تا تاثیرگذار باشند. بنابراین اینکه تنها به راه اندازی مرکز فناوری بسنده کرده و ایده های استارتاپ ها را بدون حمایت و راهبری لازم دریافت کنیم بی فایده است. همچینین انتخاب چشم بسته و غیر تخصصی نیز بدون راهیری درست  نتیجه بخش نخواهد بود و بعضی از مواقع راهبری درست هم به تنهایی کاربرد ندارد چون بدون حمایت و انتخاب مناسب این مثلث شکل نمیگیرد.

او افزود: اینکه میگوییم ایده ها را راهبری کنیم به این معنا نیست که در تصمیمشان دخالت کرده و یک استارتاپ را دولتیزه کنیم. در واقع بنا نداریم این تیم ها را در فضای خشک و رسمی اداری قرار دهیم بلکه هدف این است که راه را برایشان باز کنیم تا به سهولت در آن حرکت و رشد کنند و به این ترتیب ما هم از این روند سرویس بهتری به دست آوریم. 

افتخاری بیان کرد: بر اساس نشست و رایزنی هایی که با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری داشتیم به نظر میرسد ایشان به موضوع راهبری توجه داشته و برقراری این سه ضلع را به صورت جدی دنبال می کنند.  بنابران رویداد صبا نو را نتیجه این نگاه می بینم و خوشحالم که مسیر طی شده و فراخوان به موقع بوده و ارزیابی های اولیه توسط داوران به موقع انجام شد. امروز هم مرحله نهایی اجرا شد و هیئت داوران گروه های راه یافته به این مرحله را ارزیابی میکنند ؛ما نیز اعلام کردیم استارتاپ هایی که به تأمین نیازهای جامعه هدفمان نزدیک باشند و بتوانند سرویس های مناسبی در حوزه بازنشستگی ارائه دهند را حمایت و راهبری خواهیم کرد. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری چشم انداز مرکز نوآوری صبا را تامین کامل نیازهای بازنشستگان دانست و گفت: اعتقاد داریم باید تمام نیازهای آتی و فعلی بازنشستگان که حتی فکرش را نمیکنند، از طریق مرکز نوآوری صبا تامین شود که این چشم انداز میتواند گسترده بوده و تنها به بازنشستگان کشوری محدود نشود.

او افزود: افزادی که به دوره بازنشستگی می‌رسند گاها نیازهای دارند که نمیدانند باید چگونه آن را ابراز و برطرف کنند پس مرکز فناوری صبا وظیفه سنگینی دارد که بتواند حتی نیازهای پنهان افراد بازنشسته را شناسایی کرده و آنها را تأمین کند.

 چرا که نوآوری عمدتا زمانی موفق است که بتواند نیازهای پنهان افراد را نیز برطرف کند. پس چشم انداز مرکز نوآوری صبا باید این باشد که همه نیازهای شکل گرفته یا نگرفته دوره بازنشستگی را پاسخگو باشد.

عناوین برگزیده