تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۶
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۱۵۳۳۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت اردبیل:

خام‌فروشی محصولات معدنی بدترین سیاست توسعه ای در اردبیل است

می متالز - صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: خام‌فروشی محصولات معدنی بدترین نگاه سیاست توسعه‌ای در استان است.
خام‌فروشی محصولات معدنی بدترین سیاست توسعه ای در اردبیل است

به گزارش می متالز، رامین صادقی اظهار کرد: به دنبال سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به مشگین‌شهر، اولین کارخانه تولید کنسانتره مس و مولیبدن در این قطب تولید محصولات معدنی آغاز شد تا به سرعت و در کمتر از یک سال با هدف جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی فرآوری این محصولات انجام شود.

وی تصریح کرد: قرار است در یک سال آینده و با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر محصولات معدنی با ارزش نظیر مس و مولیبدن از معادن مشگین‌شهر استخراج و نسبت به فرآوری و صادرات این محصولات با ارزش افزوده بیشتر اقدامات انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بعد از سال‌ها بلاتکلیفی معادن مشگین‌شهر، کار اجرایی در این زمینه انجام شد تا به دنبال استخراج و اکتشاف دو پهنه معدنی در مشگین‌شهر عملیات احداث کارخانه سرعت گرفته و با مشارکت سرمایه‌گذاران فرصت و زمینه تحول مطلوب در این بخش فراهم آید.

صادقی به بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه کامیون‌سازی حدیدمبتکران اشاره کرد و افزود: در این شهرک خصوصی و با ظرفیت مناسب سرمایه‌گذار بخش خصوصی فرصت خوبی را برای تولید و اشتغال فراهم کرده به طوریکه در قرارداد امضا شده امروز با آموزش و افزایش مهارت‌آموزی قرار شد زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر نیروی جدید فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون در این مجموعه تولیدی فرصت اشتغال برای ۴۵۰ نفر فراهم شده و تا پایان امسال این ظرفیت همچنان افزایش می‌یابد.

صادقی اضافه کرد: در این مجموعه با قولی که وزیر صنعت، معدن و تجارت در تأمین قطعات مورد نیاز کامیون‌سازی داده‌اند، اولین کامیون با نام چاپار روانه بازار خواهد شد تا در صورت استقبال تولید آن تا سقف ۵۰ دستگاه در هر ماه فراهم آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا شهرهای مختلف استان به ویژه مشگین‌شهر را به قطب تحولات صنعتی و معدنی تبدیل کنیم تا از این فرصت و بستر فراهم شده در تحولات اقتصادی استان بیش از گذشته استفاده شود.

عناوین برگزیده