تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۵۴۰۹۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

آب بندی نمای ساختمان

می متالز - نمای ساختمان ها به دلیل اینکه بخش بیرونی ساختمان محسوب میشود باید به خوبی با مواد مخصوص آب بندی شود تا طول عمر بالایی داشته باشد. از آنجایی که نمای ساختمان همواره در مواجهه با عوامل فرسایش زا همچون باران و برف و سرما و گرما قرار دارد باید به خوبی آب بندی گردد تا آسیبی متوجه آن نشود.
آب بندی نمای ساختمان

به‌گزارش می متالز به‌ نقل از نماروز، البته کیفیت موادی که برای آب بندی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد بسیار مهم است و در صورتی که ساختمان شما نیز نیاز به آب بندی دارد باید از گروه ساختمانی که قصد آب بندی را دارند بخواهید که از مواد مرغوب و درجه یک بدین منظور استفاده کند.

در آب‌بندی تمامی منافذ و سوراخ ها و شیارهایی که ممکن است آب در آنها نفوذ کند به‌خوبی پوشانده می‌شود تا از ورود آب و رطوبت تا حد زیادی جلوگیری شود. در مناطقی که میزان رطوبت هوا بالاست و همچنین بارندگی زیادی وجود دارد،‌ آب بندی نمای ساختمان با بهترین مواد میتواند کمک بزرگی به طول عمر نما داشته باشد.

مزایای آب‌بندی نمای ساختمان

آب بندی نمای ساختمان با بهترین مواد مزیت های زیادی را برای نما ایجاد میکند و در صورتیکه به طول عمر نمای خود و در نتیجه زیبا ماندن نما اهمیت زیادی می‌دهید پس بهتر است تا از این خدمات بهره مند شده و نمای خود را به طور کامل آب بندی و غیر قابل نفوذ کنید.

آب یکی از اصلی ترین عوامل در فرسایش نما و مصالح ساختمانی به کار رفته در ساخت نما مانند سنگ ساختمانی میباشد. برای اینکه بتوان از نفوذ آب به طور کامل جلوگیری کرده و امکان آسیب رسیدن به نما را تا حد زیادی کاهش داد باید از خدمات آب بندی نمای ساختمان با بهترین مواد بهره مند شد. بسیاری از شهرهای کشور ما در طول فصول سال بارانی و برفی هستند که این برف و باران آب زیادی را به نما در صورتی که آب بندی نشده باشد وارد میکند.

برای اینکه بتوان از ورود و نفوذ آب به داخل نما جلوگیری کرد باید از روش آب بندی نما کمک گرفته شود. آب بندی نمای ساختمات تقریبا امکان نفوذ آب به نما را به صفر میرساند البته در صورتی که بصورت اصولی انجام شده باشد. از دیگر عوامل آسیب رسان به نمای ساختمان رطوبت است.

رطوبت البته نه به اندازه آب اما دست کمی از آب در فرسایش نما ندارد و میتواند به مرور و در طولانی مدت نما را از بین ببرد و موجب ریزش و سقوط مصالح بکار رفته بر روی نما شود. آب بندی نمای ساختمان می‌تواند از نفوذ رطوبت نیز به نما جلوگیری کرده و  از فرسایش و ریزش آن تا حد زیادی جلوگیری به عمل آورد.

آب بندی نمای ساختمان با بهترین مواد و محافظت نما در برابر سرما و گرما

از عواملی که میتواند نمای ساختمان را در کنار آب و رطوبت تا حد زیادی تهدید کند سرما و گرما میباشد. سرما و گرما نیز نقش بسیار مهمی در فرسایش نما دارند و باید آب بندی نما به گونه ای انجام شود که این عوامل آسیبی به آن وارد نکنند. سرما و گرما به مراتب دیرتر از آب  و رطوبت بر روی نما تاثیر خواهند گذاشت اما در هر صورت این عوامل در فرسایش نما تاثیر گذار خواهند بود.

عوض شدن فصل ها و همچنین آفتابی و ابری شدن هوا باعث میشود تا انقباض و انبساطی بر روی نمای ساختمان ایجاد شود که اگر آب بندی نمای ساختمان با بهترین مواد انجام شده باشد در نتیجه  نما افت کیفی نخواهد داشت اما در صورتیکه غیر از این باشد افت کیفی و از بین رفتن نما مشهود خواهد بود.

آب بندی نمای ساختمان هدر رفت انرژی و نفوذ سرما و گرما را به حداقل میرساند

زمانی که درز و شیار زیادی بر روی نما وجود داشته باشد در این صورت انرژی زیادی از طریق این درز و شیارها به بیرون از ساختمان هدایت خواهد شد که در نتیجه سرد و گرم شدن درون ساختمان نقش مهمی خواهد داشت. اما بالعکس سرما و گرما از بیرون ساختمان نیز به داخل هدایت میشوند که در تابستان میتوانند گرما را به  داخل منتقل کرده و در زمستان نیز سرما را به فضای داخلی انتقال میدهند.

برای اینکه بتوان از  بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آورد باید آب بندی نمای ساختمان با بهترین مواد را انجام داد تا هیچگونه هدر رفت انرژی بوجود نیاید و همچنین فضای داخلی منازل نیز در فصول مختلف سرد و یا گرم باقی بماند. امروزه بیشتر افرادی که به این موضوع اهمیت زیادی میدهند از این روش برای حفظ انرژی کمک گرفته و تاثیر بسیار خوب آنرا نیز شاهد هستند.

آب بندی نمای ساختمان  هزینه های ایجاد شده با سقوط مصالح را به صفر میرساند

یکی از ویژگی هایی که آب بندی نمای ساختمان با بهترین مواد ایجاد خواهد کرد به صفر رساندن هزینه های تعمیر نما میباشد. اما چگونه؟ حتما بارها شاهد این موضوع بوده اید که برخی بخش های نمای ساختمان بر اثر عوامل گوناگون ریزش کرده اند که موجب ایجاد جلوه ای بسیار بد برای ساختمان شده است. اما از طریق آب بندی نمای ساختمان با بهترین مواد به راحتی میتوان از بروز چنین مشکلاتی به طور کامل جلوگیری نمود.

موادی که برای آب بندی مورد استفاده قرار میگیرند کلیه درزها و شیارها را بخوبی میپوشانند و منفدی برای ورود عوامل فر سایش زا بر روی نما باقی نمیماند که از این رو این مواد بهترین گزینه برای جلوگیری از ریزش مصالح ساختمانی به کار رفته بر روی نمای ساختمان هستند. از جمله موادی که برای آب بندی نمای ساختمانی بخصوص نماهای سنگی مورد استفاده قرار میگیرند چسب است که این چسب ها با پوشاندن درزها و همچنین اتصال بسیار خوبی که میان نما و سطح ایجاد میکنند از ریزش نما جلوگیری به عمل می آورند.

عناوین برگزیده