تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۱۵۴۱۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هوشمند‌سازی زیرساخت‌های معدنی کشور در رویداد آنلاین "دوشنبه‌های استارت آپی"

می متالز - در رویداد آنلاین "دوشنبه‌های استارت آپی" فناوران حوزه معدن در صندوق نوآوری و شکوفایی ایده‌های خود را به سرمایه‌گذاران ارائه کردند که هدف این ایده‌ها، استخراج، اکتشاف و هوشمند‌سازی زیرساخت‌های معدنی کشور بوده است.
هوشمند‌سازی زیرساخت‌های معدنی کشور در رویداد آنلاین "دوشنبه‌های استارت آپی"

هوشمند‌سازی زیرساخت‌های معدنی کشور در رویداد آنلاین "دوشنبه‌های استارتاپی"

به گزارش می متالز، رویداد آنلاین "دوشنبه‌های استارت آپی" با هدف جذب سرمایه در حوزه معدن به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برای استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه برگزار شد؛ فناوران حوزه معدن، در صندوق نوآوری و شکوفایی ایده‌های خود را به سرمایه‌گذاران ارائه کردند که هدف این ایده‌ها، استخراج، اکتشاف و هوشمند‌سازی زیرساخت‌های معدنی کشور بوده است.

"مصطفی بغدادی" مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویداد اظهار کرد:‌ ما بیش از 90 استارتاپ را در رویدادهای گذشته در خدمتشان بودیم و همه این تیم‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای سرمایه‌گذاران مختلفی که در جلسات ما حضور داشتند، عرضه کردند.

"حامد غفارزاده" فعال فناور کشور نیز تصریح کرد:‌ امروزه یکی از دغدغه‌های معادن ذغال سنگ تعیین موقعیت و ردیابی کارگران و تجهیزات معادن است، اهمیت این موضوع زمانی خودش را بیشتر نشان می‌دهد که خدای نکرده یک حادثه‌ای در معدن ذغال سنگ اتفاق بیافتد و کارگران معادن نیازمند یک کمک سریع‌تری باشند.

"طاهر رحیمی" یک فعال فناور دیگر نیز گفت: اساس کار این  این آنالیزورها مبتنی بر جذب انتخابی نوری در طول‌ موج‌های مختلف است که مشخصه مواد را تشکیل می‌دهد و کاربردهای عمده آن در صنایع آبفا، آب و فاضلاب، صنایع معدنی، شناسایی مواد و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است.

"هادی کمالی" مدیرعامل شتاب‌دهنده "صدر فردا" در همین زمینه تصریح کرد:‌ شرایط اقتصادی امروز کشور با تلاطمات ارزی رو‌به‌رو است و شرایط تجارت در داخل و خارج کشور از معادلات خاصی تبعیت می‌کند و خوشبختانه می‌توانیم در زیست‌بوم فناوری و نوآوری این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش تسنیم؛ اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی معدن از جمله اهداف برگزاری این رویداد در صندوق نوآوری و شکوفایی بود؛ بیش از 30 درصد از تیم‌هایی که در دوره‌های قبل در این رویداد شرکت کردند، توانستند به سرمایه مناسب برای توسعه کسب و کار خودشان برسند؛ مثل همه رویدادها سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها جزو شرکت‌کنندگان اصلی این رویداد بودند تا از تهدیدها فرصت بسازند.

عناوین برگزیده