تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۰۶
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز خبر داد:

خودکفایی ۸۰ درصدی صنعت گاز کشور در توسعه فناورانه

می متالز - مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: صنعت گاز ایران در توسعه فناوری تا ۸۰ درصد به خودکفایی رسیده‌است و پیش‌بینی می‌شود در چشم‌انداز ۵ تا ۷ سال آینده حلقه فناورانه در این بخش تکمیل ‌شود.
خودکفایی ۸۰ درصدی صنعت گاز کشور در توسعه فناورانه

به گزارش می متالز، محسن مظلوم فارسی باف روز چهارشنبه در نشست با رئیس و معاونان پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه تنها ۲۰ درصد صنعت گاز کشور نیازمند توسعه فناورانه است و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حال برنامه‌ریزی و فعالیت در این زمینه هستند، باید از این پس، شرکت‌ها توجه خود را به سمت بازارهای بین المللی در حوزه توسعه فناوری متمرکز کنند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر که در زمینه صنعت گاز فعالیت می‌کنند باید تلاش کنند با رسیدن به ترازهای بین‌المللی بازارهای آینده خود را گسترش دهند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل فاصله کم تا استان بوشهر و گاز خیز بودن می‌توانند بازارهای مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان این استان باشند که باید مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران در بخش پژوهش و فناوری به دنبال تقویت زیرساخت مجازی است تا شرکت‌های دانش‌بنیان از استان‌های متفاوت در این قالب تعامل و هم‌افزایی و هم‌رسانی داشته باشند.

حمایت از زیرساخت های فناورانه

در ادامه این نشست نیز سرپرست پارک علم و فناوری استان بوشهر گفت: این استان با داشتن پنج مرکز رشد و پارک علم و فناوری زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان و حمایت ‌از آنها را دارد.

حسن حبیبی یادآور شد: ۱۵ شرکت دانش‌بنیان استان بوشهر در حوزه‌های مختلف صنعت گاز فعالیت می‌کنند و تاکنون نیز دستاوردهایی در تولید نیازهای این بخش داشته‌اند که پیش از این از خارج تامین می‌شد.

عناوین برگزیده