تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۱۵۴۲۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وعده وزیر راه و شهرسازی به اتمام راه‌آهن چابهار-زاهدان در سال ۱۴۰۰

می متالز - وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری خط ریلی چابهار-زاهدان در سال ۱۴۰۰ خبرداد.
وعده وزیر راه و شهرسازی به اتمام راه‌آهن چابهار-زاهدان در سال ۱۴۰۰

به گزارش می متالز، محمد اسلامی در مورد توسعه سواحل مکران گفت: پروژه‌هایی برای طرح توسعه سواحل مکران آغاز شده و هم‌اکنون در حال مذاکره درخصوص سرمایه‌گذاری در این منطقه با سرمایه‌گذاران هستیم.

وی افزود: چندین نمونه از الزامات اصلی این طرح شامل موضوع ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله زیرساخت‌های راه‌آهن، راه‌ها، فرودگاه و بندر بوده و هم‌اکنون ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار در توسعه فاز اول به ۸.۵ میلیون تن رسیده است و در چابهار با ظرفیت ایجاد شده در بندر شهید کلانتری در مجموع به حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت بندری دست یافته‌ایم که امروز به شکل کامل در اختیار ما قرار دارد و تجهیزات آن روز به روز در حال رشد است.

وی توضیح داد: ریل چابهار به زاهدان با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به منطقه سیستان و بلوچستان از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده و در حال پیشرفت است. امیدواریم به یاری حق تعالی با تلاش گسترده‌ای که در حال انجام است بتوانیم تا قبل از پایان ۱۴۰۰ کل این خط را بهره‌برداری کنیم.

اسلامی گفت: تمام تلاش این بود تا در دوره خدمت در دولت دوازدهم کار را به انجام برسانیم که بخش‌هایی از آن انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی موضوع مهم دیگر در توسعه زیرساخت‌ها سواحل مکران را بزرگراه‌ها و راه‌های منطقه برشمرد و افزود: بزگراه ها و آزادراه ها در منطقه مکران در حال توسعه است.

عناوین برگزیده