تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۵۴۳۲۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد
در رشته مهندسی مواد و متالورژی؛

پایان‌نامه فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره امیرکبیر برگزیده‌ شد

می متالز - پایان‌نامه فارغ‌التحصیل دکتری رشته مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی کرج با عنوان «اثر متغیرهای جوشکاری مقاومتی فرکانس بالا (HFRW) بر قابلیت جوش‌پذیری و شکل‌پذیری لوله‌های فولادی کم آلیاژ» در جشنواره ملی امیرکبیر برگزیده شد.
پایان‌نامه فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره امیرکبیر برگزیده‌ شد

به گزارش می متالز، مراسم پایانی جشنواره ملی امیرکبیر در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز برگزار و از محمد صادقی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با عنوان پایان‌نامه برتر حوزه فنی و مهندسی تجلیل شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در حاشیه این مراسم اظهار کرد: پایان‌نامه محمد صادقی  فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی رشته مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با عنوان «اثر متغیرهای جوشکاری مقاومتی فرکانس بالا (HFRW) بر قابلیت جوش‌پذیری و شکل‌پذیری لوله‌های فولادی کم آلیاژ»  به‌عنوان پایان‌نامه برتر مقطع  دکتری جشنواره  ملی امیرکبیر برگزیده شد.

حامد ثابت افزود: این پایان‌‌نامه که محصول همکاری مشترک تحقیقاتی دانشگاه و صنعت بوده در راستای  رفع نیازهای فناورانه صنایع کشور انجام شده است.

راهنمایی و داوری این پایان‌نامه علمی ـ صنعتی را حامد ثابت معاون پژوهش و فناوری واحد کرج به عنوان استاد راهنما، سیدحسین رضوی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان استاد مشاور، وحید ابویی مهریزی، محمد اسماعیلیان و  بنفشه‌کاربخش راوری به‌عنوان اعضای کمیته هادی در این نشست حضور داشتند.

نتایج این تحقیق در بخش صنعت بوده که علاوه بر افزایش راندمان تولید موجب کاهش ضایعات عملیات جوشکاری و خم‌کاری لوله‌های تیوب و اتصال فین به تیوب شده است.

جشنواره امیرکبیر با هدف ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه به‌منظور شناسایی طرح‌های پژوهشی ـ پایان‌نامه‌ها و تحقیقات کاربردی و کارفرمایی دانشجویان، استادان و نخبگان علمی  به همت جهاد دانشگاهی استان البرز، بنیاد ملی نخبگان استان البرز و  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در سطح ملی و با مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی برگزار شد.

عناوین برگزیده