تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۵۴۴۲۹
رئیس پارک علم و فناوری البرز خبر داد:

برنامه ریزی برای افزایش ۵۰ برابری صادرات از پارک علم و فناوری البرز

می متالز - رئیس پارک علم و فناوری البرز با بیان اینکه صادرات محصولات دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز چند برابر می شود،گفت: برنامه ما این است که صادرات محصولات دانش بنیان و فناور این پارک با همکاری گمرک و راه اندازی نخستین دفتر گمرک تخصصی در پارک به ۵۰ برابر کنونی افزایش یابد.
برنامه ریزی برای افزایش ۵۰ برابری صادرات از پارک علم و فناوری البرز

به گزارش می متالز، مهدی عباسی در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی، دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان البرز از راه اندازی دفتر گمرک در پارک علم و فناوری البرز خبر داد و اعلام کرد: پارک علم و فناوری البرز درنه ماه گذشته ۸۱۵ میلیارد تومان فروش محصولات و همچنین یکصد هزار دلار صادرات در نه ماه گذشته داشته ایم که در تلاش هستیم با راه اندازی اولین گمرک تخصصی در پارک علم و فناوری البرز صادرات خود را به ۵۰ برابر برسانیم.

عباسی با اشاره به اینکه ۲۴۲ شرکت دانش بنیان در استان البرز وجود دارد اظهار کرد: استان البرز در واقع قطب علم و فناوری و از لحاظ دارا بودن شرکت های دانش بنیان رتبه دوم را در کشور داراست.

وی با اشاره به موقعیت مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: از۹۰ هکتار وسعت این مجموعه عظیم، ۲۶ هکتار به پارک علم و فناوری البرز اختصاص یافته است. در این مجموعه ۱۶ پژوهشکده و مرکز تخصصی جهاد دانشگاهی فعال هستند که دستاوردهای آن ها حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

حمایت از ۱۸۰ شرکت دانش بنیان

عباسی با اشاره به امکانات و ظرفیت های پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: ظرفیت های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز در زمینه های امکانات فنی، زیرساختی و چرخه کامل توانمندی ها در حوزه علم و فناوری در بین استان های کشور منحصر به فرد است. مراکز متعددی در این مجتمع فعالیت دارند که پژوهشکده گیاهان دارویی و پژوهشکده رویان به عنوان نماد افتخار دستاورد های ویژه ای دارند که برخی از دستاوردهای آن در بهمن ماه رونمایی و معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری البرز از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز نموده است گفت: تاکنون ۱۸۰ شرکت دانش بنیان و فناور از سوی این پارک مورد حمایت قرار گرفته و ۱۱۲۴ نفر از جوانان تحصیل کرده و نخبه در این پارک در قالب شرکت های فناور و دانش بنیان فعالیت دارند و دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری البرز به برگزاری دوره های توانمندسازی و آموزشی پارک اشاره کرد و گفت: ۱۱ هزارو ۴۱۰ نفر ساعت دوره آموزشی ترویجی و توانمندسازی در این پارک انجام شده که نسبت به سال گذشته با همه شرایط کرونایی دوبرابر شده است. همچنین امسال ۸ رویداد در پارک برنامه ریزی و اجرا شده است.

عباسی در پایان از مدیران دستگاه های اجرایی درخواست کرد همکاری برای تسهیل امور مالیاتی، گمرکی و بیمه برای شرکت های دانش بنیان افزایش یابد.

تاکید بر حل مشکلات بیمه گمرک و مالیات شرکت ها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز نیز در نشست در این نشست به حل مشکلات مالیات، بیمه و گمرک شرکت های دانش بنیان و فناور تاکید کرد.

ابوالفضل فلاح در این نشست با اشاره به اینکه حل مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور در زمینه های مختلف مالیاتی و بیمه ای و غیره یک اولویت است گفت: براساس پایشی که داشتیم موقعیت استان البرز در ده شاخص از متوسط کشوری پایین تر است. استان البرز در زمینه سلامت، آموزش، زیرساخت های مربوط به راه و سلامت اداری از متوسط کشوری پایین تر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با اشاره به اینکه سهم اقتصاد دانش بنیان در حال حاضر کمتر از یک درصد است و نقش وزارت امور اقتصاد و دارایی و مجموعه های تابعه آن در این زمینه بسیار مهم است گفت: تا پایان برنامه ۱۴۰۴ باید این سهم به ۵۰ درصد برسد که هنوز فاصله بسیاری داریم و همه دستگاه ها باید برای رسیدن به این هدف بخش علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان را یاری کنند.

عناوین برگزیده