تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۵۴۷۳۳

تاکید استاندار قم بر تسریع در اتصال سلفچگان به راه‌آهن سراسری

می متالز - استاندار قم بر تسریع در اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان این استان به راه‌آهن سراسری تاکید کرد.
تاکید استاندار قم بر تسریع در اتصال سلفچگان به راه‌آهن سراسری

تاکید استاندار قم بر تسریع در اتصال سلفچگان به راه‌آهن سراسری - ایرنا

به گزارش می متالز، بهرام سرمست در آیین افتتاح طرح‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان که به صورت ویدیوکنفرانس با حضور حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری گفت: امیدواریم با دستور ویژه رئیس‌جمهوری اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح مهم زیربنایی تامین شود.

وی همچنین بهره‌مندی قم از مزیت‌های قانونی مناطق آزاد را از خواسته‌های مدیریت استان عنوان و تصریح کرد: تعمیم قانون مناطق آزاد به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می‌تواند مردم قم را از این مزیت منتفع کند.

آیین افتتاح طرح های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، همزمان با افتتاح طرح‌هایی در سایر مناطق ویژه اقتصادی کشور برگزار شد. 

در این مراسم از شرکت زرین طراوت کیش (تولیدکننده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی)، شرکت استیل‌سازان صنعت ماهان پویا (تولیدکننده انواع ملزومات آشپزخانه) و شرکت آرنیکا نساج آرمان (تولیدکننده انواع پارچه رومبلی) رونمایی شد.  

«منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در حدود ۵۰ کیلومتری شهر قم در زمینی به مساحت ۲ هزار هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید؛ این منطقه به‌ عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب ایران است و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج ‌فارس به ‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد و قادر است، نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا کند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌ شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده است.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) -قنوات- و فناوری اطلاعات و ارتباطات (.I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طَغَرود است ‌که هر کدام از آنان موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری،‌ تولید و اشتغال دارند. 

بخش سلفچگان ۱۵هزار تَن جمعیت دارد، این بخش به واسطه قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی ۱۷ استان کشور، وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی سلفچگان و تردد ماهانه ۲ میلیون خودرو از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است؛ شهر سلفچگان در حدود ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهر قم قرار دارد و یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان قم است که دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستاست.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفرآباد، سلفچگان، کهک و خلجستان است.»

عناوین برگزیده