تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۵۴۷۴۶

راه آهن رشت-کاسپین از پروژه‌های جهش تولید کشور

می متالز - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: راه آهن رشت-کاسپین از پروژه‌های جهش تولید کشور محسوب می‌شود.
راه آهن رشت-کاسپین از پروژه‌های جهش تولید کشور

راه آهن رشت-کاسپین از پروژه‌های جهش تولید کشور - ایسنا

به گزارش می متالز، عباس خطیبی گفت: در اسفند سال ۹۷ راه آهن رشت-قزوین را به بهره‌ برداری رساندیم و در ادامه مسیر راه آهن رشت-قزوین و در تکمیل کریدور شمال-جنوب، مسیر راه آهن رشت-انزلی، رشت-کاسپین در اولویت کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ این پروژه به عنوان پروژه جهش تولید و یکی از اولویت‌دارترین پروژه کشور نامیده می‌شود، ادامه داد: منابع خوبی از طریق بودجه و برنامه‌ریزی کشور به این پروژه تخصیص داده شده است. طول این پروژه ۳۵ کیلومتر است که در قالب دو قطعه تعریف شده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: این پروژه قطعات ۶ و قطعات ۷ پروژه راه آهن رشت-کاسپین را شامل می‌شود. قطعه ۶ این پروژه که قطعه ابتدایی است، ۱۷ کیلومتر و قطعه ۷، ۱۸ کیلومتر است.

وی تصریح کرد: این پروژه عملا ایستگاه رشت را بعداز عبور از محدوده پیربازار به منطقه کاسپین متصل می‌کند. این مسیر ترانزیت را از منطقه شمالی و عبور از مزرهای آبی به شبکه ریلی کشور تامین می‌کند.

خطیبی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در اوایل ۱۴۰۰ این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم. پیشرفت فیزیکی این طرح ۳۴ درصد و ۵۵ درصد پیشرفت در بخش زیرسازی و ۵/۵ کیلومتر تاکنون عملیات ریل‌گذاری آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه همه بخش‌های زیرسازی و روسازی در حال کار است، خاطرنشان کرد: این پروژه در همه بخش در حال کار و از ریل ملی برخودار است.

خطیبی با بیان اینکه از جمله سختی‌های انجام این پروژه عبور از مناطق کشاورزی، شالیزاری و مناطقی که تراکم جمعیتی دارند، است، تصریح کرد: هماهنگی برای تملک امور اراضی کار را سخت کرده است، اما خوشبختانه مسوولین مربوطه کمک کردند.

وی گفت: منطقه اقلیمی این منطقه به دلیل اقلیم بارش هایی که دارد، کار را سخت می کند اما ما تلاش می‌کنیم به برنامه برسیم و در موعد مقرر این پروژه به بهره برداری برسد.

عناوین برگزیده