تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۵۴۷۶۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

وزارت صمت زیربار تخلفات گسترده زیست محیطی معادن نطنز نمی‌رود

می متالز - رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معادن نطنز بی محابا و اسراف گونه از منبع معدنی برداشت می کنند، گفت: ما به شدت پیگیر رفع معضلات زیست محیطی معادن این شهرستان هستیم اما وزارت صمت زیربار آلایندگی و تخلفات گسترده زیست محیطی مجموعه معادن نطنز نمی رود.
وزارت صمت زیربار تخلفات گسترده زیست محیطی معادن نطنز نمی‌رود

به گزارش می متالز، سمیه رفیعی درباره مشکلات زیست محیطی معادن نطنز، اظهار کرد: فراکسیون محیط زیست به شدت پیگیر رفع معضلات زیست محیطی معادن نطنز است؛ با وزارت صنعت، معدن و تجارت مکاتباتی داشتیم اما این وزارتخانه زیر بار آلایندگی و تخلفات گسترده محیط زیستی که در مجموعه معادن نطنز وجود دارد نمی‌رود.

وی افزود: ما پیگیر تحقق مطالبات مردم هستیم، روز دوشنبه - ۲۲ دی ماه - نامه‌ای مفصل و سه جانبه با امضای اینجانب، آقای طهماسبی نماینده ناظر مجلس در شورای عالی معادن و آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس به وزارت صمت ارسال کردیم زیرا پاسخ‌هایی که این وزارتخانه پیش تر به ما اعلام کرده مغایر با نظر و مشاهدات مردم است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: پاسخ وزارت صمت به مکاتبات ما این بوده است که وضعیت معادن نطنز مشکلی ندارد و برداشت‌ها منطبق با استانداردهاست اما آنچه که در عملیات وجود دارد و روی زمین مشاهده می‌کنیم اینگونه نیست و برای مردم مشکلات فراوانی به وجود آمده است چراکه معادن نطنز واقعاً بی محابا و اسراف گونه از منابع معدنی برداشت می‌کنند.

رفیعی با بیان اینکه استانداردهای محیط زیست در معادن نطنز به شدت در حال پایمال شدن است، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیستذنظارت مناسبی بر این بخش ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نامه‌ای که روز گذشته به وزارت صمت ارسال کردیم، جلسه‌ای با حضور نمایندگان مردم، وزارت صنعت، معدن و تجارت، فعالان محیط زیست و نمایندگانی از معدن داران نطنز در اسرع وقت و به احتمال زیاد هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

بر پایه آمار ۶۹ معدن سنگ " گرانیت و تراورتن" در منطقه کوهستانی کرکس شهرستان نطنز وجود دارد که از این تعداد تنها ۲۴ معدن در قلب منطقه حفاظت شده و زیستگاه حیات وحش کرکس است. منطقه کوهستانی کرکس در جنوب غرب شهرستان نطنز و شمال شرق استان اصفهان همجوار با زیست بوم بیابانی و نزدیک به پارک ملی کویر سمنان قرار گرفته است.

از سال ۱۳۶۰ نخستین مجوزهای بهره برداری از معادن این منطقه صادر شد. برداشت‌های بی‌رویه از این معادن خسارت‌های زیادی بر عرصه‌های زیست‌محیطی، منابع آبی و تنوع زیستی منطقه وارد کرده است.

عناوین برگزیده