تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۵۴۸۹۵
با هدف توسعه روابط تجاری و گردشگری ایران و قزاقستان

پرواز گرگان-آکتائو راه‌اندازی می‌شود

می متالز - رئیس اتاق گرگان از توافق و هماهنگی سه استان شمالی درباره راه‌اندازی پرواز گرگان به آکتائو با اهداف تجاری، سیاحتی و توریسم درمانی خبر داد و گفت: در حال حاضر بازرگانانی که در ارتباط با قزاقستان فعالیت می کنند برای سفر به آکتائو باید به آذربایجان رفته و از آنجا راهی بندر آکتائو شوند.
پرواز گرگان-آکتائو راه‌اندازی می‌شود

به گزارش می متالز، برقراری پروازهای مستقیم بین شهرهای مختلف کشورهای هدف تجاری از جمله راهکارهایی است که می تواند در توسعه سطح مناسبات بین دو کشور اثر مثبت بگذارد.

قزاقستان از جمله کشورهایی است که همواره مسیر ارتباطی خود را با ایران حفظ کرده و از جمله شرکای تجاری مهم ایران به شمار می آید. در همین ارتباط امیر عابدی، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان به اهمیت توسعه مسیرهای ارتباطی بین دو کشور تاکید کرده بود و اعتقاد داشت راه اندازی خطوط هوایی متعدد بین ایران و قزاقستان در کنار مسیرهای دریایی و جاده ایی می تواند قدرت نفوذ ایرانی ها را در این بازار ارزشمند افزایش دهد.

او پیشنهاد داد: تعداد پروازهای بین تهران و آلماتی افزایش پیدا کند و علاوه بر آن پرواز مستقیم بین گرگان و آکتائو برقرار شود. به باور این فعال اقتصادی برقراری پروازهای متعدد در طول یک هفته به توسعه روابط دو کشور کمک می کند، همچنین برای توسعه گردشگری نیز باید به مساله خطوط هوایی توجه ویژه داشت.

در این راستا علی‌محمد چوپانی، رئیس اتاق گرگان به تازگی از توافق و هماهنگی سه استان شمالی درباره راه اندازی پرواز گرگان به آکتائو با اهداف تجاری، سیاحتی و توریسم درمانی خبر داده و گفته که تعداد زیادی از بازرگانان ایرانی مراودات تجاری با قزاقستان و به‌ویژه شهر آکتائو دارند و به همین خاطر به این شهر سفر می‌کنند. در حال حاضر بازرگانان برای حضور در این شهر باید به آذربایجان سفر و از آنجا به آکتائو بروند که این امر ‌زمان بر و پرهزینه است.

چوپانی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی شهر بندری آکتائو، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شمال کشور هم امکان استفاده از ریل و هم امکان استفاده از کشتی رو رو برای دسترسی به آکتائو وجود دارد.

وی ادامه داد: به تازگی با همکاری اتاق‌های گرگان، ساری و رشت و با هماهنگی استانداری‌های سه استان، تصمیم به راه‌اندازی پرواز آکتائو گرفتیم.

رئیس اتاق گرگان برقراری این پرواز را حیاتی دانست و گفت: در این راستا جلسه‌ای را با سفیر قزاقستان در تهران و سرکنسول قزاقستان در گرگان و چند ایرلاین برگزار کردیم و مقرر شد با هماهنگی سه استان شمالی و اتاق تهران، خط پروازی از گرگان به آکتائو راه‌اندازی شود.

چوپانی با اشاره به اینکه این پرواز با ۹۵ مسافر انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: هواپیما صبح از گرگان پرواز می‌کند و غروب همان روز به گرگان بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه این پرواز به‌صورت هفتگی خواهد بود، گفت: این پرواز با اهداف تجاری، سیاحتی و توریسم درمانی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان در خصوص زمان راه‌اندازی این خط پروازی، گفت: امیدواریم پرواز گرگان به آکتائو ظرف یکی دو ماه آینده با بهبودی شرایط کرونا و راحت تر شدن شرایط صدور روادید از سوی کشورهای هدف صادراتی، برقرار شود.

عناوین برگزیده