تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۵۴۹۱۴
سرویس خبر : زمین شناسی

ماجرای اکتشافات معدن همیجان و نارضایتی مردم بهاباد چیست؟

می متالز - نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن نظرات و دغدغه های مردم در مورد اکتشاف معدن سنگ آهن همیجان تاکید کرد: شرط اصلی برای فعالیت معدن توجه به شرایط منطقه،کشب مجوز لازم و احترام به حقوق مردم این منطقه است.
ماجرای اکتشافات معدن همیجان و نارضایتی مردم بهاباد چیست؟

به گزارش می متالز، در پی‌اظهار نگرانی اهالی روستای همیجان در شهرستان بهاباد از شروع فعالیت اکتشافی معدن سنگ آهن عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع روستائیان نسبت به رفع دغدغه‌های آنان قول پیگیری و مساعدت داد.

 

شرط اصلی برای فعالیت معدن همیجان رضایت مردم است

محمدرضا صباغیان در حاشیه این بازدید طی گفت‌وگویی با اشاره به این‌که نظر شرکت بهره بردار معدن هم باید شنیده شود، اظهار کرد: بر اساس آنچه که مردم توضیح دادند حق با مردم منطقه است.

نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شروع فعالیت اکتشافی معدن علاوه بر تاثیر به روی منابع آبی روستا بر آب روستاهای اطراف اثرات منفی می گذارد و مردم باید از حقوق خود دفاع کنند و هرکجا لازم باشد بنده نیز پیگیری می کنم.

پروانه بهرداری از معدن سنگ آهن همیجان در سال ۹۲ صادر شده و اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان یزد پس از این نسبت به آسیب رساندن به منابع آبی منطقه اظهار نگرانی کرده است، ولی بهره بردار معدن از مسیر دیگری راه دسترسی به این معدن را ایجاد نموده و متعهد شده عملیات اکتشاف و استخراج معدن تاثیری به روی  منابع آبی روستای همیجان و منطقه ندارد ولی با توجه به شرایط منطقه مردم معتقدند در هر صورت منابع آبی این منطقه تحت تأثیر فعالیت معدنی قرار می گیرد، به همین دلیل بررسی دقیق‌تر و توجه جدی مسئولان به این چالش باید در دستور کار مسئولان ارشد استان قرار گیرد.

گفتنی است؛ روستای همیجان درفاصله ۱۱کیلومتری بهاباد قراردارد و یکی از خوش آب‌وهوا ترین روستاهای شهرستان بهاباد است.

عناوین برگزیده