تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۵۴۹۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل فکور صنعت اعلام کرد؛

عرضه های ادامه دار کنسانتره سنگ آهن در بورس کالا/ شرایط برد برد عرضه کننده و خریدار در تالار بورس

می متالز - محمد وحید شیخ زاده مدیرعامل فکور صنعت به عرضه کنسانتره سنگ آهن این شرکت در بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: عرضه هفته گذشته کنسانتره در بورس کالا به میزان ۳۵ هزار تن، به صورت نقدی و قیمت عرضه مطابق سری های قبلی ۱۶ درصد بهای شمش فولاد خوزستان یعنی یک میلیون و ۸۷۴ هزار تومان به ازای هر تن بود که خوشبختانه دو تقاضا برای محموله مذکور ثبت و در نهایت فروخته شد.
عرضه های ادامه دار کنسانتره سنگ آهن در بورس کالا/ شرایط برد برد عرضه کننده و خریدار در تالار بورس

به گزارش می متالز، شیخ زاده تاکید کرد: اکثر فولادسازان و تامین کنندگان زنجیره فولاد راغب به عرضه در بورس کالا هستند چراکه تجربیات این سال ها بیانگر آن است که بهترین راهکار برای فروش محصولات و ایجاد فضای شفاف و برد برد برای عرضه کننده و خریدار، بورس کالاست. 

شیخ زاده گفت: این شرکت به عرضه های خود در بورس کالا ادامه می دهد چون درصورت عدم فروش محصول عرضه شده در بورس امکان صادرات آن نیز فراهم شده است و این مسئله شرایط را عادلانه تر می کند.

وی با رضایت بخش خواندن معامله نخست این شرکت در بورس کالا گفت: برای نخستین بار و از طریق عرضه در بورس کالا، قیمت تا حدودی به قیمت های واقعی نزدیک شد و شاهد کشف قیمت عادلانه تری در بازار بودیم که این قیمت به مراتب مناسبت تر از قیمت های ثبت شده در گذشته بود. البته به عقیده من قیمت کل زنجیره فولاد از کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی تا محصولات نهایی باید تابعی از قیمت های جهانی باشد تا شاهد توازن کامل در زنجیره فولاد باشیم.

عناوین برگزیده