تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۱۵۵۰۹۴
بعد از گذشت دو دهه؛

پروژه اتصال شهرک شماره یک زنجان به راه آهن همچنان بلاتکلیف است

می متالز - مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور در مورد علت بلاتکلیفی پروژه اتصال شهرک شماره یک زنجان به راه آهن بعد از گذشت دو دهه گفت: زیر سازی این پروژه توسط شهرک صنعتی استان هنوز به اتمام نرسیده است.
پروژه اتصال شهرک شماره یک زنجان به راه آهن همچنان بلاتکلیف است

به گزارش می متالز، علی خدایی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه اتصال شهرک شماره یک زنجان به خطوط راه آهن کشور اظهار کرد: از سال 94 به جد دنبال اجرای این پروژه بودیم تا این شهرک به شبکه سراسری راه آهن متصل شود.

وی با بیان اینکه در دهه هشتاد برای اجرای این پروژه توافق سه طرفه بین شهرک‌های صنعتی، استانداری و راه آهن منعقد شده است تصریح کرد: براساس این توافقنامه قرار است تملک و زیرسازی این پروژه به طول 9 کیلومتر توسط شهرک‌های صنعتی و استانداری انجام شود.

مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور با تاکید براینکه روسازی این محور برعهده راه آهن است عنوان کرد: هنوز زیر سازی این پروژه به اتمام نرسیده است، بعد از اتمام زیر سازی عملیات رو سازی را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار برای زیرسازی این پروژه باید از منابع استانی تخصیص و تامین شود تاکید کرد: راه آهن برای رو سازی این پروژه 50 میلیارد تومان برآورد هزینه کرده است.

خدایی خاطرنشان کرد: بحث مهمی که در این پروژه برای راه آهن اهمیت ویژه ای دارد این است که باید بار ریل گذاری در این مسیر تامین شود.

وی بیان کرد: براساس مطالعاتی که انجام شده بار در شهرک صنعتی شماره یک زنجان وجود دارد اما باید شرکت شهرک‌های صنعتی و استان بعد از تکمیل پروژه نسبت به تامین بار مسیر اقدام کنند.

منبع: موج رسا
عناوین برگزیده