تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۱۵۵۱۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما تاکید کرد:

نشانی از ورود نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت نیست

می متالز - ریزش یکباره نرخ ارز برای اقتصاد کشوری که ماه ها خود را با نرخ های بالای ارز تعدیل کرده، اصلا اتفاق خوشایندی نخواهد بود و منجر به خروج ارز از کشور و نوسانات شدید در بازارها خواهد شد.
نشانی از ورود نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت نیست

به گزارش می متالز، با توجه به ریزش بازار سرمایه و ارز و سکه و... در هفته های اخیر به نظر می رسد نقدینگی سرگردان راهی بازار اوراق درآمد ثابت و صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت شده است.

عزت الله (صیادنیا) طیبی مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما در این خصوص بیان کرد: آمارها نشان دهنده ورود نقدینگی به صندوق های درآمد ثابت (قابل معامله در بازار سرمایه) نیست و اتفاقا بر اساس آمارها، در یک هفته اخیر خروج نقدینگی از این صندوق ها هم داشته ایم.

وی افزود: افت بازار سرمایه(یا هر بازاری) لزوما به معنای خروج نقدینگی از آن بازار نیست؛ چرا که با وجود ریزش قیمت سهم ها امکان فروش آنها به راحتی وجود ندارد و بسیاری از سهامداران در صف های فروش قفل شده اند. ضمن اینکه اکثر فروشندگان هم نقدینگی را از حساب کارگزاری خارج نمی کنند و معمولا چند روز بعد از فروش سهام شان، در قیمت های پایین تر مجددا اقدام به خرید می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اکثر فعالان بازار سرمایه در هر شرایطی در این بازار حضور دارند و در طی سالیان گذشته، بد و خوب این بازار را تحمل کرده و حالا هم چشم انتظار رسیدن روزهای بهتر در بورس تهران هستند. چشم انداز ریزش نرخ ارز، سبب افت بازار سرمایه شده؛ ولی معتقدم انتظار کاهش شدید نرخ ارز محقق نخواهد شد‌. ریزش یکباره نرخ ارز برای اقتصاد کشوری که ماه ها خود را با نرخ های بالای ارز تعدیل کرده، اصلا اتفاق خوشایندی نخواهد بود و منجر به خروج ارز از کشور و نوسانات شدید در بازارها با اظهار نظرهای سیاسی در حوزه برجام همراه خواهد شد. دلار ۲۲ الی ۲۵ هزار تومانی برای اقتصاد ما به دلیل منطبق شدن اکثر بازارها با این قیمت منطقی است و از ریسک نوسانات شدید در اقتصاد ما در آینده خواهد کاست؛ چرا که کاهش نرخ ارز به دلیل خوشبینی به پایان تحریم ها است که هنوز مشخص نیست. بنابراین به نظر می رسد کاهش نرخ ارز حتی اگر رخ دهد، مقطعی و بسیار کوتاه مدت خواهد بود و این کاهش نرخ ارز از قیمت های فعلی، تاثیری در زندگی روزمره مردم نخواهد داشت و در بلندمدت، بازدهی سرمایه گذاری در بازار سرمایه از سایر بازارها مناسب تر خواهد بود.

عناوین برگزیده