تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۵۶۵۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
[گزارش تصویری]

یادواره ۱۳۳ شهید شرکت زغال سنگ کرمان

می متالز - یادواره ۱۳۳ شهید شرکت زغال سنگ امروز همزمان با نهم دی روز بصیرت در گلزار شهدای کرمان و در جوار آرامگاه شهید سلیمانی برگزار شد .
یادواره ۱۳۳ شهید شرکت زغال سنگ کرمان

به گزارش می متالز، نیک طبع مدیرعامل شرکت زغال سنگ استان در این مراسم با بیان اینکه این یادواره به یاد عزیزان از دست رفته در شرکت زغال سنگ استان برگزار می شود گفت: به ۱۳۳ شهید شرکت زغال سنگ استان ۱۳۳ مکان اصلی شرکت ، بنام شهدای زغال سنگ در حال نام گذاری است و نمادهایی نیز در شهر کرمان به نام شهدای زغال سنگ و به یاد سراد دلها نصب خواهد شد .

در  این مراسم  فرمانده سپاه ثارالله استان گفت: شهیدان ما الگوهای ارزشمندی هستند که راه سعادت را برای ما مشخص می کنند ، آنها به هیچ کس بدهکار نیستند و ما بویژه مسئولان کشور مدیون شهدا هستیم .

سردار معروفی افزود: به واسطه سلحشوری شهداست که دشمنان ایران جرات تجاوز به خاک این کشور را ندارند چون سابقه ملت ایران را می بینند .

وی با بیان اینکه کشور ما در دوران دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم اسلام کرده گفت: ملت ایران اما سرشان با اقتدار بلند است و هرگز در مقابل جبهه نابرابر زانو نزدند بلکه بر دشمن غالب شدند و یکی از اینها شهید سلیمانی است که بخاطر این سد بلا شدنش ، شرف و عزت به ارمغان آورد .

فرمانده سپاه ثارالله استان همچنین گفت: برگزاری یادواره شهدا مفهومش بیعت است با این انسانهای خداجو و قوی شدن در برابر دشمن .

سردار معروفی، ایمان واقعی / بصیرت / صبر و اخلاص را چهار مولفه مهمی دانست که شهدا از آن بهره مند بودند و توانستند برای جان دادن برای خدا از یکدیگر سبقت بگیرند .

وی به روز بصیرت و نهم دی اشاره کرد و گفت انقلاب نه دی تثبیت انقلاب اسلامی و برحق بودن ملت ایران است که هوشمندانه فتنه ها را پایان دادند و این روز مظهر اطاعت ملت ایران از امام خویش است .

سردار معروفی با تاکید بر اینکه قوی شدن باعث عزیز شدن یک ملت می شود گفت: در بسیاری از کشورهای اطراف مردم عاشق شهید سلیمانی هستند که دلیل آن هم عزیز بودن سردار در بین آن ملتهاست .

وی تاکید کرد: مکتب حاج قاسم مکتب امام و عاشورا است شهید سلیمانی الگوهای بسیاری در اسلام داشت و توانست تمام معادلات جهان را بر هم بزند و به گفته وی باید ملت ایران الگویی بزرگ داشته باشند تا پیروز شوند .

وی افزود : قله و سرچشمه مکتب حاج قاسم در کرمان است و این وظیفه ای سنگین بر دوش مردم نجیب این استان می گذارد .

یادواره شهدای زغال سنگ استان با شعر خوانی صابر خراسانی شاعر معاصر همراه بود .

عناوین برگزیده