تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۵۶۹۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر کل انجمن سنگ آهن ایران مطرح کرد:

تغییرات رخ داده در مدیریت مجموعه های معدنی خالی از اشکال بوده است / در عزل و نصب ها باید دقت بیشتری صورت بگیرد

می متالز - دبیر کل انجمن سنگ آهن ایران گفت: تغییراتی که در مدیریت مجموعه های معدنی کشور اتفاق افتاده خوشبختانه اشکالی به آن وارد نبوده است و معاون معدنی وزارت صنعت، معدن، تجارت مهندس سعد محمدی یک فرد صاحب نظر و با تجربه از جنس معدن است که امیدواریم با آمدن ایشان اتفاقات بهتری رخ بدهد و در حوزه معادن بزرگ مثل گل گهر هم همینطور بوده است.
تغییرات رخ داده در مدیریت مجموعه های معدنی خالی از اشکال بوده است / در عزل و نصب ها باید دقت بیشتری صورت بگیرد

عسکرزاده

به گزارش می متالز، سعید عسکر زاده، دبیر کل انجمن سنگ آهن ایران درباره تغییرات کلان مدیریتی در مجموعه های معدنی کشور گفت: قاعدتا در تصمیمات سهامداران برای تغییر مدیران دخالتی نداریم و حتما آنها استدلال خودشان را دارند. اما یک نکته را می دانیم و آن این است که اگر بخواهد تغییری رخ بدهد در درجه اول حتما باید ارزیابی عملکرد مدیران مد نظر باشد در غیر این صورت ثبات مدیریتی نشان داده است که بهتر از تغییرات زودهنگام است. نکته دیگر اینکه اگر قرار است تغییری اتفاق بیفتد حتما باید مدیری توانمندتر و با ویژگی های بهتری برای اداره بنگاه ها خصوصا بنگاه های بزرگ در نظر گرفته شود. چرا که بنگاه های بزرگ به مدیران توانمند و بزرگ نیاز دارند. 

دبیر کل انجمن سنگ آهن ایران با بیان این مطالب افزود: این نکات شاخصی است که باید مد نظر داشت. به هر حال در شرایط فعلی و تغییراتی که اتفاق افتاده خوشبختانه از این جهت اشکالی به این تغییرات وارد نبوده است و هم معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن، تجارت مهندس سعد محمدی یک فرد صاحب نظر و با تجربه از جنس معدن است که امیدواریم با آمدن ایشان معدن بهتر درک شود و اتفاقات بهتری رخ بدهد و هم در حوزه معادن بزرگ مثل گل گهر هم همینطور بوده است. اینگونه نبوده که کسی را از بیرون بیاوند که باعث نگرانی بشود که عملکرد مجموعه به چه سمت و سوئی خواهد رفت.

عسکر زاده در خاتمه افزود: امیدوار هستیم که شرایط خوبی برای بنگاه های معدنی و صنعتی کشور پیش بیاید چرا که اوضاع داخلی و فشار تحریم ها شرایط خاصی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است که باید در عزل و نصب ها دقت نظر بیشتری صورت بگیرد و خدا را شکر در این یکی دو مورد اخیر موضوع خاصی دیده نمی شود اما این شیوه عزل و نصب ها همیشه جزء دغدغه ها بوده و هست.

شایان ذکر است 30 دی ماه پس از استعفای داریوش اسماعیلی از معاونت معدنی وزارت صمت، اردشیر سعدمحمدی رئیس شرکت ملی صنایع مس ایران، با حفظ سمت به عنوان سرپرست این معاونت معرفی شد. همچنین در روزهای پایانی دی ماه هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، ایمان عتیقی را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب و از خدمات جمشید ملارحمان مدیرعامل سابق تقدیر کرد.

عناوین برگزیده