تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۱۵۷۴۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وزارت صمت بخشنامه‌های قدیمی را بررسی می‌کند/ تغییر بخشنامه‌ها هدفمند و با برنامه باشد

می متالز - دبیر انجمن سنگ آهن ایران درباره لغو ممنوعیت صادرات سنگ آهن گفت: بخشنامه صادر شده در راستای بخشنامه‌های متعدد و متنوعی است که در زمان سرقینی صادر شده بود و اکنون از سوی وزارت صمت مورد بررسی مجدد قرار گرفته است.
وزارت صمت بخشنامه‌های قدیمی را بررسی می‌کند/ تغییر بخشنامه‌ها هدفمند و با برنامه باشد

به گزارش می متالز، سعید عسکرزاده دبیر انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه بخشنامه‌هایی که پیشتر صادر شده بود با یکدیگر و حتی گاهی با قوانین بالادستی همخوانی نداشت، توضیح داد: با ابلاغ جدید معاونت امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت، بخشی از بخشنامه‌های پیشین لغو شده اما این مساله به معنای وقوع اتفاقی خاص در سیاست‌های پیشین حوزه سنگ آهن و محصولات و صنایع معدنی نیست.

عسکرزاده تصریح کرد: واقعیت این است که ما پیشتر در دفعات فراوان به افراد مختلف از وزارتخانه مراجعه کرده و حتی با معاونت معدنی وقت یعنی آقای سرقینی مکاتبات زیادی داشته و ایرادات بخشنامه ممنوعیت صادرات سنگ آهن را گوشزد کرده و حتی راهکار دادیم اما هیچ کدام از پیشنهادات ما عملی نشد.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از مکاتبات ما در آن مقطع با وزارتخانه پاسخی دریافت نکرد، عنوان کرد: در نهایت بخشنامه‌هایی صادر شد که مشکلات جدی در برداشت که حتی با امور جاری کشور منطبق نبود و از همین رو ما به مراجع مختلف پناه بردیم و وقتی دیدیم از مکاتبه با وزارت صمت جوابی دریافت نمی‌کنیم به معاونین رییس جمهوری و مجموعه‌هایی که قانون مشخص کرده مراجعه کردیم که بخشی از آنها هم در این مراکز به نتیجه رسیده است.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران افزود: در حال حاضر دولت میراث بدی از بخشنامه‌های مختلف دارد که برخی از آنها به تایید مراجع مرتبط رسیده و به سمت اصلاح پیش رفته است.

وی با تاکید بر اینکه همراهی دولت در بهبود بخشیدن به شرایط و پیشقدم شدن در اصلاح موارد مشکل دار گامی مثبت است، بیان کرد: ورود وزارت صمت در بررسی مجدد و لغو بخشی از بخشنامه‌های پیشین موضوع مبارکی است اما نکته آن است که به هر حال با این بخشنامه‌ها اتفاق خاصی در حوزه معدن و صنایع معدنی رخ نمی‌دهد و تغییر بخشنامه‌ها باید هدفمند و با برنامه باشد که فرآیند کسب و کار را در بخش معدن و صنایع معدنی ساماندهی کند.

عسکرزاده تاکید کرد: از جمله مواردی که مدنظر داریم و از وزیر صمت و معاون امور معدن و صنایع معدنی هم درخواست خواهیم کرد شفافیت و روشن بودن فرآیندهای مرتبط با زنجیره است که فکر می‌کنم با این رویکرد بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بخشنامه در واقع لغو چند بخشنامه قدیمی است اما همچنان در صادرات سنگ آهن نیاز به تایید وزارتخانه داریم و این از جمله مواردی است که باید در مذاکرات آتی مدنظر قرار دهیم.

عناوین برگزیده