تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۹
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۱۵۸۵۷۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رییس هیات عامل ایمیدرو:

باید عارضه های صنعت سنگ شناسایی شود

می متالز - صنعت سنگ های تزئینی در بخش معدن جزو صنعت هایی است که در سال های اخیر بیش از گذشته مورد توجه مسوولان قرار گرفته است. توسعه صنعت سنگ های تزئینی علاوه بر افزایش اشتغالزایی می تواند به افزایش درآمدهای صادراتی بخش معدن کمک کند.
باید عارضه های صنعت سنگ شناسایی شود

به گزارش می متالز، در این راستا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تلاش می کند تا با بررسی مشکلات این حوزه، توسعه هرچه بیشتری را برای آن رقم زند.

وجیه الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو درباره توسعه سنگ های تزئینی و طرح جامع این صنعت، بیان کرد: در این طرح کارهای مهمی در دستور کار است. ابتدا آنکه وضعیت موجود به درستی بررسی و به نوعی عارضه یابی انجام می شود. در واقع باید در حوزه تولید و فروش مشکلات شناسایی شوند. این موضوع همزمان به عنوان طرح جامع سنگ تزئینی که برنامه های وضع موجود و آینده در آن دیده می شود، قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: در این باره اقدامات لازم انجام و شرکت های مشاور انتخاب شده و کارها با هماهنگی انجمن سنگ در حال انجام است.

جعفری تصریح کرد: ما امیدوار هستیم اقدامات انجام شده در این راستا در سل آینده به نتیجه برسد. البته امید برآن بود تا در سال جاری به این نتایج دست پیدا کنیم اما توقف برخی اقدامات بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی کمی کار را به عقب انداخت.

وی اظهار کرد: متاسفانه در شرایط کرونا امکان بازدیدها فراهم نبود اما بدون شک در سال آینده راهکارهایی برای برون رفت از شرایط موجود در بحث تولید، بازار و صادرات خواهیم داشت. ما باید به دنبال ایجاد ارزش افزوده در حوزه سنگ باشیم زیرا تجهیزات لازم و ماشین آلات در اختیار است و تنها باید با برنامه ریزی دقیق و درست بهره وری بهینه از ذخایر را شاهد بود.

در کنار موضوع یاد شده انجمن سنگ ایران نیز به دنبال برگزاری اولین فستیوال ملی طراحی سنگ ایران است. اتفاقی که می تواند با ترکیب هنر و معماری با استفاده از سنگ، بازارهای جدیدی را برای فعالان این حوزه ایجاد کند.

کشور در حوزه ذخایر سنگ بسیار غنی بوده و در جایگاه جهانی خوبی قرار گرفته است اما متاسفانه تا به امروز آن طور که باید از این پتانسیل بهره برداری نشده است. حال انجمن سنگ در کنار اقدامات اجرایی دیگر برگزاری این فستیوال را در دستور کار خود قرار داده است.

در این باره ایمان علاقه بند رییس انجمن سنگ ایران در این برنامه اظهار کرد: انجمن سنگ ایران به نمایندگى از خانواده سنگ کمیسیون هاى مختلفى دارد که یکى از آنها کمیسیون هنر و معمارى است. بر همین اساس تصمیم برآن شد فستیوالى در این زمینه برگزار شود.

وى ادامه: سنگ هاى ساختمانى از تنوع و زیبایى خاص برخوردار است و در جهان مورد استفاده قرار مى گیرد. از سویى دیگر هنرمندان و طراحان بسیار خلاقى داریم که از شهرت جهانى و داخلى برخوردارند. این اتفاق باعث شد تا فعالان هر دو گروه را کنار هم داشته باشیم.

به گفته علاقه بند، این فستیوال اتفاق بزرگى است و مى تواند منجر به رشد و توسعه صنعت سنگ شود.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده