تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۵۸۵۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس انجمن سنگ آهن ایران:

در شیوه نامه فولاد نظر بخش خصوصی اعمال شود

می متالز - مهرداد اکبریان رییس انجمن سنگ آهن ایران بیان کرد: انتظار ما به عنوان فعالان حوزه سنگ آهن بر آن است که در شیوه نامه فولاد از نظرات بخش خصوصی استفاده شود.
در شیوه نامه فولاد نظر بخش خصوصی اعمال شود

به گزارش می متالز، اکبریان با اشاره به موضوع قیمت گذاری زنجیره فولاد و تدوین شیوه نامه فولاد از سوی وزارت صمت، اظهار کرد: ما از دو جنبه به بحث قیمت گذاری نگاه می کنیم. اول از دید انجمن سنگ آهن و دیگری از نگاه بخش خصوصی که  شرایط ایده ال چیست؟ این شرایط ایده آل پیشنهاداتی است که طی ماه های گذشته بارها در قالب طرح، پیشنهاد و ... به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم.

وی ادامه داد: اما در شرایطی که افرادی خارج از حوزه معدن و کسب و کارهای این بخش قرار است دخالت هایی در این موضوع داشته باشند، در چنین حالتی مجبور به آن هستیم تا از شیوه نامه وزارت صمت ارائه کرده دفاع کنیم. اما شرط ما این است که شیوه نامه مورد بازنگری قرار بگیرد.

اکبریان تصریح کرد: ما به دنبال بهترین شرایط هستیم، اگر قرار است شیوه نامه اجرا شود، به طور قطع انجمن سنگ آهن و دیگر انجمن های معدنی از آن حمایت خواهند کرد. اما انتظار ما بر این است که در این شیوه نامه از نظرات بخش خصوصی نیز استفاده شود.

رییس انجمن سنگ آهن ایران در ادامه تصریح کرد: هم زمان با شیوه نامه فولاد، مجلس شورای اسلامی نیز در حال کار برروی طرح جامع فولاد است و جزئیات این طرح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال بررسی است. در این باره با دوستان مجلس نیز جلساتی داشتیم و سعی بر آن بوده تا اثر مثبت داشته باشیم.

سنگ آهن به عنوان ماده اولیه فولاد، اصلی ترین حلقه در زنجیره ارزش فولاد محسوب می شود. این بخش بارها از سوی مسوولان و تولیدکنندگان فولاد متهم به صادرات ماده خام معدنی شده است اما امروز فعالان این بخش در تلاشند تا با تدوین درست شیوه نامه فولاد، توسعه این بخش را رقم زنند.

استفاده از نظرات کارشناسی و تجربه بخش خصوصی مهمترین موضوعی است که می تواند به تدوین درست شیوه نامه و حل مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی کمک کند. انجمن سنگ آهن نیز در تلاش است تا این نظرات را به طور کامل در اختیار وزارت صمت و مجلس شورای اسلامی قرار دهد و امیدوار است شیوه نامه با نگاه حمایتی از بخش معدن و فعالان بخش خصوصی اجرایی شود.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده