تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۱۶۲۴۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یزد قطب تولید کاشی، فولاد و نساجی در کشور

می متالز - رئیس سازمان صمت استان یزد با اشاره به سهم ۱۵ درصدی تولید فولاد در کشور، گفت: تلاش‌های صورت گرفته در استان یزد شبانه روزی است.
یزد قطب تولید کاشی، فولاد و نساجی در کشور

به گزارش می متالز، محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، یزد را دومین استان معدنی و سومین استان کشور خواند و گفت: در یزد ۳ هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در پنج گروه صنعتی با ۱۰۰ هزار اشتغال صنعتی با تولید ۸۰۰ قلم کالا در حال فعالیت هستند.

او افزود: یزد در زمینه تولید کاشی و سرامیک با ۸۶ کارخانه فعال، ۶۰ درصد تولیدات کاشی و سرامیک کشور را انجام می‌دهد و این صنعت ۲۰ هزار اشتغال ایجاد کرده و ۳۵ کارخانه دیگر نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال راه اندازی است.

علمدار یزدی با اشاره به اینکه با سهم ۱۵ درصدی تولید فولاد در کشور، در این زمینه نیز یک قطب در کشور هستیم، ادامه داد: یزد در زمینه نساجی نیز با سهم ۲۷ درصدی تولید، یکی از قطب‌های نساجی کشور به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار را از ابتدا در برنامه داشتیم، تصریح کرد: تسریع در صدور مجوز، معافیت‌های گمرکی، سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیاردی، هزار و ۱۹ طرح نیمه تمام و ایجاد ۳۴ هزار شغل دیگر و غیره  از اقدامات انجام شده در بهبود فضای کسب و کار است و این برنامه‌ها یزد را به بهشت سرمایه گذاری ایران تبدیل کرده است.

واحد تولید گرانول امروز با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی در فاز اول برای ۱۹۰ نفر با حضور وزیر صمت در میبد افتتاح شد.

عناوین برگزیده