تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۶۱۹
کد خبر: ۱۶۲۶۶۱

پل ارتباط بخش معدن با دانشگاه دامغان شکل گرفت

می متالز - مسوولان شرکت تعاونی چهارمس و دانشگاه دامغان به منظور همکاری و ارتباط صنعتی و معدنی بیشتر، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا پل ارتباطی بخش معدن با این دانشگاه شکل گیرد.
پل ارتباط بخش معدن با دانشگاه دامغان شکل گرفت

به گزارش می متالز، رئیس دانشگاه دامغان روز سه‌شنبه در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه افزود: موضوع این تفاهم نامه برای تحقق اهداف کلی ۲ مجموعه است که هر یک اهداف خود را دنبال می‌کنند. 

عبدالعلی بصیری ادامه داد: در راستای این قرارداد خدمات مشاوره ای، آزمایشگاه، تحقیقاتی و اکتشافی مورد نیاز شرکت انجام می‌شود و پل ارتباطی بین صنعت، معدن و دانشگاه به منظور همکاری های دوجانبه شکل می‌گیرد. 

بصیری به اهداف این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: انجام امور اکتشافی، ارائه خدمات آزمایشگاهی، تهیه گزارش ها و نقشه های مورد نیاز شرکت بر اساس انعقاد قراردادهای بین دانشگاه و شرکت انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: در یکی از بندهای این تفاهم‌نامه به ایجاد فضایی مناسب برای انجام گفت‌ و گو بین اعضای هیات علمی و اعضای شرکت با هدف انتقال دانش، انتقال مشکلات و نیازمندی های شرکت به دانشگاه با هدف بررسی، تحقیق و ارائه راه حل متناسب با نیاز شرکت تاکید شده است. 

بصیری ادامه داد: فراهم شدن شرایط مناسب در سایت های معدنی و فرآوری شرکت با هدف کارآموزی دانشجویان علاقه‌مند دانشگاه در این راستا صورت می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: تربیت نیروهای مورد نیاز شرکت از بین دانشجویان پذیرفته شده دانشگاه به ویژه دانشجویان فارغ‌التحصیل زمین شناسی، هدایت طرح‌ها و پایان نامه های دانشجویی به سمت برنامه های زمین شناسی، اکتشافی و سایر برنامه‌های شرکت چهارمس، از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه است. 

بصیری به تعهدات طرفین اشاره کرد و گفت: دانشگاه متعهد می‌شود که در امور پژوهشی و مشاوره ای واگذار شده از سوی شرکت، حداکثر توان علمی و آزمایشگاهی خود را با اولویت نسبت به سایر امور خارجی به‌کار گیرد.

وی عنوان کرد: شرکت چهارمس طبق این تفاهم‌نامه تمامی امور مرتبط با اکتشاف، زمین شناسی و سایر نیازهای پژوهشی خود را با اولویت عقد قراردادهای مربوطه، در دانشگاه پیگیری و به انجام می‌رساند. 

رئیس دانشگاه دامغان خاطرنشان کرد: بدون شک امضای این تفاهم‌نامه همکاری، گامی مثبت برای افزایش سطح علمی دانشجویان، افزایش توان اعضای هیات‌علمی و ارتباط موثر بین صنعت، معدن و دانشگاه است.

این تفاهم‌نامه به مناسبت پنجم اسفند روز مهندس در این روز به انجام رسید. تعاونی چهار مس دامغان در زمینه استخراج مواد معدنی و سنگ مس فعالیت دارد که درحال حاضر این شرکت با مالکیت پنج معدن (سه معدن مس و ۲ معدن سنگ ساختمانی) در شهرستان دامغان فعالیت دارد.

در دانشگاه دامغان بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده تحصیل می کنند و ۱۶۲ عضو هیات علمی در این مجموعه فعالیت دارند.

عناوین برگزیده