تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۱۶۲۹۹۶
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران:

آینده متعلق به کسانی است که به فکر راهبرد دیجیتال باشند

می متالز - در سومین روز از یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار میزگرد تخصصی توسعه فناوری، ارتقا بهره‌وری، تحول دیجیتال و نسل چهارم انقلاب صنعتی در صنعت فولاد برگزار شد.
آینده متعلق به کسانی است که به فکر راهبرد دیجیتال باشند

به گزارش می متالز، محمد مکملی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران گفت: آینده متعلق به کسانی است که به فکر راهبرد دیجیتال باشند. 

وی افزود: ایران همیشه به عنوان مصرف کننده و وارد کننده فناوری بوده است. پس باید دید آیا می‌توانیم در تحول دیجیتال نیز ورود کنیم؟ 

وی در خصوص تاثیرات آن در صنعت گفت: تحول دیجیتال در عملیات کسب و کار، بهبود بهره‌وری، بهبود مستقیم و غیر مستقیم نیروی کار و مدیریت هزینه‌های شبکه تامین و کاهش ریسک، مدیریت موثر خدمات پس از فروش، در رشد کسب و کار تولید محصولات و خدمات جدید، رشد بین المللی در بازارهای نوظهور موثر است. 

وی در خصوص موانع پیاده سازی آن نیز گفت: مواردی مانند قابل اعتماد بودن و نگرانی‌های ایمنی، عدم سازگاری سیستمی‌های قدیمی و جدید، همسو نبودن کل سیستم و نبود سخت افزار مناسب جهت بهره گیری در تولید، نبود نیروی انسانی ماهر، عدم اطمینان از بازگشت سریع سرمایه و ابهام در بازگشت سرمایه گذاری جزو موانع پیاده سازی تحول دیجیتال است.

عناوین برگزیده