تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۱۶۳۰۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
غریب پور:

قیمت فولاد متاثر از قیمت جهانی است

می متالز - میزگرد تخصصی ارتباط دوسویه بازار سرمایه و ارکان چرخه فولاد، فرصت ها و تهدیدها در سومین روز یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد.
قیمت فولاد متاثر از قیمت جهانی است

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور رییس سابق هیات عامل ایمیدرو در این میزگرد تخصصی گفت: فولاد ٢٤ درصد بازار سرمایه داردر اختیار دارد. البته قیمت فولاد متاثر از قیمت جهانی است.

به گفته وی، در جولای قیمت شمش خوزستان ٤٠٠ دلار بود و امروز به ٥٠٠ دلار رسیده و میتوان گفت که قیمت های جهانی با رشد همراه شده است.

غریب پور ادامه داد: در فاصله آبان تا دی قیمت ها ٤٨ درصد به دلیل رشد قیمت جهانی و افزایش نرخ ارز  رشد داشته است.

رییس سابق هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ذخایر سنگ آهن در کشور، اظهار کرد: ما حدود ٦ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن داریم که ٢.٨ میلیارد تن آن ذخیره واقعی است و امسال برداشت به ١٠٠ میلیون تن می رسد.

وی افزود: وضعیت کشور در شرایطی قرار دارد که فولاد مورد توجه قرار گرفته است. از سویی دیگر بحث معدنکاری فناورانه مطرح است و ظرفیت آن در یونیدرو در حال ایجاد است.

وی با اشاره به برخی صحبت ها مبنی بر در اختیار داشتن ذهایر سنگ آهن تا ١٤ الی ١٧ سال دیگر، اظهار کرد: هرچند می گویند ذخایر کم است اما تکنولوژی های جدید در راه است و بدون شک میزان ذخایر افزایش می یابد.

غریب پور افزود: سهام شرکت های فولادی ارزشمند است و سهامداران باید بدانند شرکت های بزرگ پروژه های بزرگ توسعه داشته و در آینده سود این شرکت ها افزایش خواهد یافت

وی تاکید کرد: خوشبختانه افزایش سرمایه های خوبی در حوزه شرکت های صنایع معدنی صورت گرفته است که نوید بخش تامین مالی لازم برای توسعه پروژه ها است.

به گفته غریب پور، از هر زاویه ای که به این بازار نگاه کنیم خواهیم دید، آینده این صنعت درخشان است.

طرح جامع فولاد یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که در ١٤٠٤ به طور حتما به ظرفیت ٥٥ میلیون تن دست پیدا می کنیم و تولید به ٤٥ میلیون تن می رسیم.

وی اضافه کرد: فولاد می تواند تا ٥ میلیارد دلار صادرات داشته باشد درنتیجه نقش مهمی در صادرات غیر نفتی دارد. حدود ٤٣ کشور مقصد صادراتی ما هستند هرچند که امسال کمی صادرات کاهش یافته است

عناوین برگزیده