تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۱۶۳۰۳۶
سرویس خبر : محیط زیست
سلیمی:

اسناد مخالفت محیط زیست با ایجاد معدن دالی موجود است

می متالز - نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: هر طرح توسعه‌ای باید پیوست‌‌های زیست محیطی به همراه داشته باشد و جالب اینجاست که محیط زیست نیست ایجاد معدن دالی را فاقد استانداردهای زیست محیطی دانسته و با ایجاد آن مخالفت کرده است.
اسناد مخالفت محیط زیست با ایجاد معدن دالی موجود است

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص راه‌اندازی معدن دالی اظهار کرد: اکثر اهالی روستای راوه دامدار هستند که راه‌اندازی معدن با توجه به خطراتی که می‌تواند برای محیط زیست و طبیعت به همراه داشته باشد، آنها را نگران کرده است.

وی تصریح کرد: اهالی روستای راوه به هیچ عنوان موافق ایجاد معدن نیستند، چرا که نگران آسیب مراتع و به دنبال آن ضربه دیدن صنعت دامداری که تنها منبع درآمدشان است، هستند. 

 نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: هر طرح توسعه‌ای باید پیوست‌‌های زیست محیطی به همراه داشته باشد و جالب اینجاست که محیط زیست نیست ایجاد معدن دالی را فاقد استانداردهای زیست محیطی دانسته و با ایجاد آن مخالفت کرده که تمام اسناد و مدارک آن نیز موجود است.

سلیمی گفت: مسوولان محیط زیست قم و محیط زیست استان مرکزی با صراحت اعلام کرده‌اند مخالف راه‌اندازی معدن هستند و سوال این است که با وجود مخالفت محیط زیست چه اصراری بر ایجاد این معدن است.

وی ادامه داد: اهالی روستای راوه به خوبی با مشکلات زیست محیطی و خطرات آن آشنا هستند و حساسیت آنها نیز به خاطر همین موضوع است که لازم است  مسوولان در این رابطه با مردم حرف بزنند و حرف آنها را بشوند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: هیچ موضوع محرمانه‌ای نداریم، مردم باید در جریان امور قرار گیرند.

سلیمی بیان کرد: این معدن که قرار است در سطحی معادل ۸۰۰ هکتار ایجاد شود می‌تواند مزارع را از بین برده و برای دامداران چالش ایجاد کند.

 

رئیس جمهور فکر دور زدن مجلس را از سر بیرون کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهم نامه سازمان انرژی هسته‌ای با آژانس اظهار کرد: این اقدام خلاف قانون است، رئیس جمهور باید بر اساس قسمی که خورده به قانون اساسی پایبند باشد و فکر دور زدن مجلس را از سر بیرون کند.

 سلیمی  اظهار کرد: متنی که آژانس انرژی هسته‌ای با آژانس به تفاهم رسیده است، خلاف قانون مجلس است و وجاهت قانونی ندارد و بر اساس ماده ۲۳۴ باید به عنوان تخلف به قوه قضاییه ارجاع شود.

عناوین برگزیده