تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۱۶۳۱۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خام‌فروشی کرومیت سبزوار با فعالیت یک واحد صنعتی جدید پایان یافت

می متالز - کارخانه فرآوری کنسانتره کرومیت امروز پنجم اسفند ماه همزمان با "سال جهش تولید" در سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به خام‌فروشی این ماده معدنی پایان داد.
خام‌فروشی کرومیت سبزوار با فعالیت یک واحد صنعتی جدید پایان یافت

به گزارش می متالز، برای طراحی، ساخت و راه‌اندازی واحد صنعتی کارخانه فرآوری کنسانتره کرومیت در سبزوار ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: گشایش این واحد صنعتی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی همزمان با "سال جهش تولید" اقدامی توسعه‌ای در مسیر گسترش فعالیت بخش معادن و صنایع معدنی در غرب خراسان رضوی است.

علی امیدبخش افزود: فعالیت کارخانه فرآوری کنسانتره کرومیت که سالانه ظرفیت تولید هفت هزار و ۵۰۰ تن محصول را دارد برای ۲۰ نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد کرد. 

وی ادامه داد: این طرح صنعتی تولیدی در چارچوب اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی و با توجه به ظرفیت خوب معادن کرومیت در شهرستان سبزوار در دستور کار قرار گرفته بود. 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: ماده معدنی کرومیت این منطقه تا پیش از راه‌اندازی کارخانه فرآوری ظرف سالهای متمادی به صورت خام خارج می‌شد. 

وی افزود: اینک کارخانه تازه‌ساخت، با فرآوری و عیارسازی ماده خام کرومیت استخراجی از معادن منطقه نه تنها محصولی جدید را به سبد تولیدات معدنی خراسان رضوی افزوده بلکه با پایان دادن به خام‌فروشی کرومیت زمینه صادرات محصول فراوری شده را نیز فراهم کرده است. 

امیدبخش همچنین شهرستان سبزوار را یکی از قطبهای معدنی در خراسان رضوی توصیف و بیان کرد: تاکنون پروانه بهره‌برداری برای فعالیت ۱۵۰ معدن انواع کانیهای فلزی و غیرفلزی شامل "کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگهای ساختمانی و سنگ لاشه" در این منطقه صادر شده است.

مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. 

۲۲۰ واحد صنعتی و ۱۳ هزار واحد صنفی در این شهرستان فعالیت دارند.

عناوین برگزیده