تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۱۶۳۲۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس جمهور:

تولید ۷/۵ میلیون تن گندله آهن/ جای نفت را صادرات غیر نفتی گرفت

می متالز - رئیس جمهور از تولید ۷/۵ میلیون تن گندله آهن خبر داد.
تولید ۷/۵ میلیون تن گندله آهن/ جای نفت را صادرات غیر نفتی گرفت

روحانی

تولید ۷/۵ میلیون تن گندله آهن

به گزارش می متالز، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح چهار طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: این پنجاه و یکمین جلسه افتتاح ما در سال ۹۹ است.

از آغاز سال با وجود شرایط کرونا و جنگ اقتصادی نمی‌دانستیم که آیا می توانیم در همه هفته‌ افتتاح داشته باشیم یا نه؟ اما خوشبختانه همه پنجشنبه‌ها و برخی روزهای دیگر هفته هم افتتاح داشتیم.

امروز با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌ها و پروژه‌ها افتتاح می‌شود و تحولاتی را در بخش صنایع معدنی مشاهده خواهیم کرد.

تنها امروز تولید ۷٫۵ میلیون تن گندله آهن را افتتاح کردیم که پنج میلیون تن آن مربوط به سیرجان و ۲٫۵ میلیون تن مربوط به بندرعباس است و این نشانه جهش تولید در کشور و تکمیل زنجیره فولاد است که از معجزات قدرت ملت بزرگ ایران است.

 

دولت فعلی آمریکا اشتباه دولت قبل را جبران کند

وی با بیان اینکه البته مردم ما در سختی، رنج و مشکلات هستند، گفت: زمانی که ما در دولت یازدهم کار را شروع کردیم تداوم کار دولت یازدهم در ذهن مان بود و فکر نمی‌کردیم دیوانه ای در آمریکا سر کار می آید که جنگی بی نظیر را علیه ملت ایران آغاز می کند. آنها فکر می کردند مردم ایران زانو می زنند و تسلیم می‌شوند.

ملت آمریکا و دولت فعلی این اشتباه را فهمید، امیدواریم هر چه سریعتر جبران شود و دولت فعلی در برابر قانون و قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیم شود.

خجالت نکشند تسلیم در برابر قانون کار خوبی است و این تسلیم شدن در برابر زور است که بد است.

اینکه در تبلیغات گفته می شود ایران اقداماتی کرده که آمریکا را تحت فشار قرار دهد.

امیدواریم به قانون برگردند و بتوانیم در شرایط بهتری در جهان مراودات و تعاملات خود به خصوص در بخش تجاری را انجام دهیم.

 

مرکز صادراتی بزرگی در منطقه استراتژیک پارسیان

روحانی با بیان اینکه امروز چهار طرح را افتتاح کردیم که بخشی در زمینه صنایع معدنی فعال هستند، اظهار داشت: دو طرح مربوط به بخش فولاد و گندله‌سازی و یک بخش هم مربوط به پایانه های صادراتی و اسکله‌هایی بود که پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم را صادر می کند.

آن هم در مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس و می‌تواند مرکز صادراتی بزرگی در منطقه استراتژیک پارسیان باشد.

همچنین در شمال شاهد یک پایانه بسیار خوب برای محصولات کشاورزی، مرکبات و سایر محصولات بودیم که بسیار اهمیت دارد و باعث می شود محصول کشاورزی به سرعت خریداری شود و به این محل منتقل شود که در نتیجه از بین نخواهد رفت، بسته‌بندی خواهد شد و می‌تواند برای داخل ذخیره شود یا مرکزی برای صادرات باشد.

 

اقتصاد مقاومتی دو بخش درون زا و برون گرا دارد

وی ورود به اتحادیه اوراسیا را از توفیقات دولت تدبیر و امید عنوان و خاطرنشان کرد: این اتحادیه در صادرات به ما خیلی کمک کرده، البته ما به صورت موقت واد آن شدیم و قصد داریم این حضور را دائمی کنیم.

ورود به این اتحادیه‌ها بسیار مهم است و با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی دو بخش درون زا و برون گرا دارد این بخش می‌تواند به برون گرا بودن آن کمک کند تا با شرایط و تعرفه مناسب صادرات داشته باشیم.

البته تولید یک بخش آن است و بخش دیگر موضوع بسته بندی است که بعد بتوانیم بازاریابی کرده و آن را ارسال کنیم اینها باید در کنار هم قرار گیرد تا ما در نقطه مطلوب صادرات قرار بگیریم.

 

جای نفت را صادرات غیر نفتی گرفت

رئیس جمهور در پایان با اشاره به فشار دشمن برای توقف صادرات نفت ایران افزود: افتخار دولت دوازدهم این است که ما کشور را بدون نفت اداره کردیم و بودجه را تقریبا بدون نفت بستیم. جای نفت را صادرات غیر نفتی گرفت. به طوریکه در آغاز دولت یازدهم، میزان صادرات غیر نفتی ۳۱ میلیارد دلار بوده و این عدد در سال ۹۸ به ۴۳ میلیارد دلار رسید.

در سال جاری هم حرکت خوبی در صادرات غیر نفتی علی رغم مشکلات تحریم و کرونا صورت گرفت و امیدواریم مردم بتوانند در سایه تولید و صادرات غیر نفتی شاهد توسعه و رفاه کشور باشند.

عناوین برگزیده