تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۱۶۳۲۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۲ درصد اشتغال صنعتی زنجان در واحدهای برق و الکترونیک است

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: در زمان حاضر پنج هزار و ۳۵۰ نفر در این استان در واحدهایی که در زمینه برق و الکترونیک فعال هستند، اشتغال دارند که این رقم ۱۲ درصد شاغلان بخش صنایع استان است.
۱۲ درصد اشتغال صنعتی زنجان در واحدهای برق و الکترونیک است

۱۲ درصد اشتغال صنعتی زنجان در واحدهای برق و الکترونیک است - ایرنا

به گزارش می متالز، علی یگانه فرد روز پنجشنبه شمار شرکت های فعال در حوزه برق و الکترونیک در استان را ۶۵ واحد اعلام کرد و افزود: سهم این واحدها از کل واحدهای صنعتی مستقر در استان زنجان، پنج درصد است.

وی ادامه داد: واحدهای برق و الکترونیک در استان زنجان به لحاظ مقیاس شامل واحدهای بزرگ گروه صنعتی ایران ترانسفو، پارس سوییچ و واحدهای سیم و کابل و همچنین واحدهای متوسط و کوچک و دانش بنیان است. 

یگانه فرد با بیان اینکه عمده ترین مواد اولیه وارداتی مصرفی صنایع برق و الکترونیک استان زنجان شامل ورق هسته برای تولید انواع ترانسفورماتور است، اظهار داشت: مفتول مس و انواع گرانول دیگر مواد اولیه عمده مصرفی هستند که در داخل کشور تامین و تولید می شوند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: طی ۱۱ ماهه امسال میزان صادرات محصولات برق و الکترونیک این استان بیش از ۱۷ میلیون دلار بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته نزدیک ۱۵ درصد افزایش دارد.

یگانه فرد افزود: کشورهای عراقق، افغانستان، سوریه، ارمنستان، امارات متحده عربی، بلغارستان و نیجریه از جمله مقصدهای صادراتی محصولات تولیدی صنایع برق و الکترونیک زنجان هستند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان به ظرفیت ها و اولویت های سرمایه گذاری در صنایع برق و الکترونیک این استان اشاره کرد و گفت: تولید ورق هسته ای ترانس، تولید مفتول مسی و تولید و مونتاژ لوازم خانگی با برندهای معتبر از جمله این اولویت ها است.

عناوین برگزیده