تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۱۶۳۲۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

زنجیره تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان در حال تکمیل است

می متالز - استاندار هرمزگان با بیان اینکه قرار است طبق هدف گذاری صورت گرفته ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان تولید شود، گفت: در این راستا، زنجیره تولید فولاد در این استان در حال تکمیل است.
زنجیره تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان در حال تکمیل است

استاندار: زنجیره تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان در حال تکمیل است

به گزارش می متالز، فریدون همتی روز پنجشنبه پس از افتتاح ۲ طرح راهبردی کارخانه تولید گندله آهن مادکوش در بندرعباس و اسکله شماره پنج بندر انرژی بر پارسیان افزود: در این راستا بزودی واحدهای جدید تولید کنسانتره نیز در هرمزگان به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی بیان داشت: مرحله نخست کارخانه مادکوش به عنوان یکی از طرح‌های مهم در هرمزگان، با ظرفیت تولید ۲ و نیم میلیون تن گندله آهن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس به بهره‌برداری رسید.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: برای احداث این مجموعه بالغ بر ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این کارخانه صنعتی برای ۳۶۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است.
همتی همچنین با اشاره به افتتاح اسکله شماره پنج بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، تصریح کرد: این بندر با سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال احداث شده که در این مرحله با بهره‌برداری از اسکله شماره پنج آن برای ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.
وی بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان را از جمله طرح‌های راهبردی برای توسعه غرب هرمزگان دانست و گفت: با توجه هدف گذاری تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی و چهار میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، بندر این منطقه نقش مهمی در تجارت و صادرات کالا خواهد داشت.

عناوین برگزیده