تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۱۶۳۴۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
رییس هیات مدیره شرکت ملی فولاد ایران:

برای ورود دانش نیازمند تعامل با دنیا هستیم

می متالز - علی همت رییس هیات مدیره شرکت ملی فولاد ایران گفت: موضوع مهم در تعاملات با جهان دریافت دانش است. ممکن است در برخی از حوزه ها دانش روز دنیا را در اختیار نداشته باشیم اما با برقراری تعامل و ورود دانش به کشور، توانمندی بومی سازی آن در کشور وجود دارد.
برای ورود دانش نیازمند تعامل با دنیا هستیم

به گزارش می متالز، همت در حاشیه نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات و تجهیزات شرکت ملی فولاد، اظهار کرد: تحریم در خیلی از بخش ها از جمله حوزه صنعت فرصت های خوبی را ایجاد کرد. یکی از اتفاقات خوبی که رخ داد آن است که امروز بسیاری از قطعات که پیش تر حتی برخی مدیران اطمینانی به خرید آنها نداشتند، در کشور تولید و خوشبختانه خروجی بسیاری خوبی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: پیش تر برخی قطعات به هر کارشناسی گفته می شد، تنها جواب این بود که باید در خارج از کشور ساخته شود، اما خوشبختانه امروز این بستر با حمایت های صورت گرفته از سوی ایمیدرو فراهم شده است.

همت درباره این شعار که باید همه قطعات در داخل ساخته شود، گفت: اینکه باید همه قطعات را خودمان بسازیم موضوعی است که هیچ کجای دنیا هم آن را انجام نداده است، باید با دنیا تعامل داشته باشیم زیرا گاهی لازم است دانش را وارد کشور کرده و آن را بومی سازی کنیم. اما باید بیش از گذشته به خودمان اطمینان کنیم و مسئولان نیز باید فرصت را برای تولیدکنندگان و سازندگان داخلی فراهم کنند.

وی اظهار کرد: موضوع مهم در تعاملات با جهان دریافت دانش است. ممکن است در برخی از حوزه ها دانش روز دنیا را در اختیار نداشته باشیم اما با برقراری تعامل و ورود دانش به کشور، توانمندی بومی سازی آن در کشور وجود دارد.

همت تصریح کرد: بدون شک بومی سازی تجهیزات و ساخت داخل در ارتقای رتبه جهانی فولاد تاثیر گذار است. اما باید بتوانیم برای اتفاقات رخ داده در این حوزه در کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه بازاریابی خوبی انجام دهیم.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده