تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۱۶۳۵۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

مبارکه نیاز کشور را با وجود محدودیت ها تامین می کند

می متالز - رییس هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه معتقد است، فولاد مبارکه توانسته با دسترسی به جدیدترین دانش ها، این نوید را به فعالان اقتصاد کشور بدهد که می تواند نیازهای کشور را با وجود محدودیت ها تامین کند و تا به امروز در این زمینه موفقیت های چشمگیری داشته است.
مبارکه نیاز کشور را با وجود محدودیت ها تامین می کند

به گزارش می متالز، غلامحسین تقی نتاج رییس هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه درباره برگزاری نمایشگاه متافو بیان کرد: بدون شک هرکدام از شاخه های صنعت در جای خود نیازمند برگزاری چنین رویدادهایی هستند تا عملکرد و برنامه های آینده خود به نمایش بگذارند. البته نکته مهم آن است که برخی افکار جدید و نوآوری در چنین نمایشگاه هایی رقم می خورد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بازدید از نمایشگاه متافو شاهد آن بودم که با وجود وضع تحریم های شدید علیه کشور، توانسته دستاوردهای قابل توجهی در صنعت زیرساختی فولاد داشته باشد. مجموعه فولاد مبارکه نیز با اصلی ترین زیرمجموعه های خود در این نمایشگاه شرکت کرد و توانمندی های خود را به نمایش مراجعه کنندگان گذاشت.

رییس هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه همچنین با اشاره به آینده شرکت فولاد مبارکه، تصریح کرد: مجموعه فولاد مبارکه با شرکت در هماوردهایی مانند IMI100 ضمن آنکه خود را در معرض ارزش یابی یک مرجع مستقل قرار دهد، تلاش کرده در زمینه های جدید نوآور باشد و در عرصه فولاد بتواند نیازهای کشور را تامین کند. خوشبختانه صنایع مختلف توانسته اند از این نگاه فولاد مبارکه تا به امروز بهره ببرند.

تقی نتاج اضافه کرد: درواقع فولاد مبارکه توانسته با دسترسی به جدیدترین دانش ها، این نوید را به فعالان اقتصاد کشور بدهد که می تواند نیازهای کشور را با وجود محدودیت ها تامین کند و تا به امروز در این زمینه موفقیت های چشمگیری داشته است، حتی در یک سال اخیر که متاسفانه تحریم های ظالمانه بر این صنعت و به ویژه فولاد مبارکه تحمیل شد، شاهد هستیم این مجموعه توانسته ضمن ثبت رکورد بودجه شده، موفق به رشد 5 درصدی تولید شد.

وی بیان کرد: تدوام این استراتژی در آینده فولاد مبارکه مد نظر است، ما نیز همچنان دسترسی به دانش های جدید را پیگیری خواهیم کرد و سعی می کنیم با دیجیتال سازی فرآیندهای تولید فولاد، این تحول اساسی در صنعت و اقتصاد جهانی را دنبال خواهیم کرد و امیدوار هستیم فولاد مبارکه به عنوان اولین شرکت در این عرصه عمل کند.

تقی نتاج افزود: هرچند در همایش صد شرکت برتر ما موفق به اخذ رتبه چهارم از نظر فروش شده ایم، اما این نوید را می دهیم رتبه های بالاتر را در سال های پیش رو کسب خواهیم کرد.

وی همچنین درباره پروژه نورد گرم 2، گفت: بدون شک ورود به حوزه های جدید مانند نورد گرم، یک رویکرد ریسک پذیرانه را به همراه دارد. فولاد مبارکه این رویکرد را در اختیار دارد. ورود به چنین حوزه هایی نیازمند ریسک پذیری است که مجموعه مدیریتی فولاد مبارکه با توان نیروی متخصص خود، این شرط را به همراه دارد اما اگر این تصمیمات به موقع اجرایی نشوند نمی توان از آنها بهره مند شد و ممکن است خسارت هایی را به اقتصاد ملی تحمیل کند. فولاد مبارکه به سهم خود ثابت کرده است که در لایه های مدیریتی خود آمادگی حضور در چنین حوزه هایی و تحقق جهش تولید را دارا است.

تقی نتاج تاکید کرد: شک و تردیدی که در لایه های سیاست گذاری در اقتصاد کشور وجود دارد به نوعی مانند ترمز عمل کرده است و تا زمانی که تاییدیه مقدماتی مراجع نظاراتی را نداشته باشیم نمی توانیم ریسک پذیری خود را کامل کنیم.

وی ادامه داد: باید ظرفیت سازی هایی که در تولید فولاد شکل می گیرد هوشمندانه باشد، یعنی وزارت صمت به عنوان محور این سیاست گذاری باید مراقب ظرفیت سازی های بیهوده باشد. چنین ظرفیت هایی تنها منجر به هدر رفت انرژی و سرمایه خواهد شد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده