تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۲۱۱۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

هفتمین نمایشگاه مهندسی مواد و متالورژی برگزار شد

می متالز - هفتمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی (iMat 2018) همزمان با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX 2018) صبح روز، 17 مهرماه آغاز و برگزار شد.
هفتمین نمایشگاه مهندسی مواد و متالورژی برگزار شد

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، مراسم افتتاحیه iMat 2018 با حضور چهره‌هایی مانند رئیس انجمن مهندسی متالورژی ایران، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و جمعی از مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد.

«محمود نیلی احمدآبادی»، در این مراسم با بیان این‌که چالش‌هایی که امروز صنعت و اقتصاد کشور را درگیر خود کرده، بزرگ هستند اما راه حل دارند گفت: ایران پتانسیل عظیمی از نیروی انسانی با سطوح علمی بالا دارد. باید از این پتانسیل به‌خوبی بهره گرفته شود.

وی تأکید کرد: بدون شک استفاده از نیروهای دانشگاهی و تعامل سازنده میان دانشگاه و صنعت نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت که ازجمله این نتایج مثبت می‌توان به توسعه تکنولوژی اشاره کرد. توسعه تکنولوژی نیاز کنونی کشور است و نتایج مثبتی همچون کاهش هزینه‌های تولید و بهره‌وری بالاتر را به دنبال دارد.

رئیس انجمن مهندسی متالورژی ایران با اشاره به پتانسیل‌های موجود در کشور برای حل مشکلات گفت: در طول سالیان گذشته، در مواردی از پتانسیل‌های انجمن ریخته‌گری و متالورژی بهره گرفته شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آسیب‌شناسی و بررسی وضعیت صنعت مس و فولاد اشاره کرد. این آسیب‌شناسی در سایر حوزه های آلومینیوم، طلا، سرب و روی نیز ادامه دارد.

«نادعلی اسماعیلی دهج» نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت بخش معدن در اقتصاد کشور گفت: بخش معدن موتور محرک صنعت است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. بخش معدن در دوران تحریم، کم‌ترین اثرپذیری را از شرایط خواهد داشت چراکه در این حوزه تولیدکننده هستیم و همین موضوع حکایت از اهمیت ویژه این بخش دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بر نقش این سازمان در اثربخشی بخش معدن تأکید کرد و گفت: نظام مهندسی معدن در دوره‌های گذشته، جایگاه ویژه‌ای را به عنوان یک NGO به خود اختصاص داده است. البته کمبودهایی هم دارد. اما انتظار می‌رود مورد حمایت همه جانبه اعضا قرار گیرد تا مشکلات آن برطرف شوند تا درنهایت به عنوان بازوی اجرایی خوب به فعالان معدنی خدمت کند.

گفتنی است، هفتمین دوره iMat و MINEX با حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شده و تا 19 مهرماه در مصلی امام خمینی (ره) ادامه داشت. همچنین در این رویداد نمایشگاهی 200 شرکت داخلی و 20  شرکت خارجی از کشورهای آفریقای جنوبی، چین، روسیه، آلمان، ترکیه، دانمارک، جمهوری چک و ... حضور یافتند.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده