تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۸:۱۴
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۲۱۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
با سرمایه‌گذاری یک هزارمیلیاردریالی صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از۲ واحد صنعتی فروسیلیس در ملایر

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: 2 واحد بزرگ صنعتی فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار ملایر با حجم سرمایه‌گذاری یک هزارو 400 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.
بهره‌برداری از۲ واحد صنعتی فروسیلیس در ملایر

به گزارش می متالز، داریوش صفاری اظهار داشت: شرکت فروسیلیس غرب پارس نخستین واحد فرآوری سیلیس در شهرک صنعتی جوکار بود که مرحله نخست آن با میزان سرمایه‌گذاری 452 میلیارد ریال در سال 93 به بهره‌داری رسید.
وی افزود: ظرفیت تولید این واحد صنعتی در مرحله نخست سالانه 12 هزار تن فروسیلیسیوم است و برای 170 تن شغل ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: طرح توسعه این شرکت بزرگ صنعتی نیز در زمینی به مساحت 28 هزار مترمربع و زیربنای هفت هزار مترمربع به حجم سرمایه‌گذاری 650 میلیارد ریال در شهرک جوکار احداث شد.
صفاری ارزش ماشین آلات خارجی این واحد صنعتی را 3.2 میلیون یورو و ارزش داخلی ماشین آلات را 190 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: این شرکت صنعتی در طرح توسعه خود 200 میلیارد ریال از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: شرکت فروسیلیس غرب پارس در طرح توسعه خود سالانه قادر به تولید 12 هزار تن و در مجموع 2 مرحله 24 هزار تن تولید فروسیلیسیوم است.
صفاری ادامه داد: دومین واحد بزرگ صنعتی نیز با عنوان «شرکت آهن و سیلیس آذرخش» با ظرفیت تولید سالانه 12 هزار تن فروسیلیسیوم و سه هزار و 600 تن پودر سیلیکا در شهرک صنعتی جوکار احداث شده و آماده بهره‌برداری است.
وی مساحت کل این واحد بزرگ صنعتی را 55 هزار و 950 مترمربع و زیربنای 12 هزارو 194 مترمربع عنوان کرد و گفت: در مجموع 740 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این واحد هزینه شد.
صفاری ظرفیت ایجاد اشتغال در این واحد بزرگ صنعتی را 130 تن عنوان کرد و افزود: شرکت آهن و سیلیس آذرخش 90 میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌های سپه و تجارت دریافت کرده است.
وی ارزش ماشین‌آلات خارجی این واحد بزرگ صنعتی را سه میلیون دلار عنوان کرد و توسعه صادرات را از اهداف مهم 2 واحد بزرگ تولیدی فروسیلیسیوم در شهرک صنعتی جوکار دانست.
در حال حاضر 36 هزار تن فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار ملایر تولید و به سایر نقاط کشور و برخی کشورهای همسایه صادر می‌شود.
حدود 71 درصد از معادن سیلیس استان همدان در شهرستان ملایر واقع شده است و سالانه بیش از 400 هزار تن سیلیس استخراج می‌شود.
این شهرستان دارای هفت شهرک و نواحی صنعتی است که شهرک صنعتی جوکار در راستای استقرار واحدهای تولید فروسیلیس از سال 92 شروع به فعالیت کرد و در 20 کیلومتری شهر ملایر واقع شده است.

عناوین برگزیده