تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۳۸۲۴
کد خبر: ۲۲۲۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان:

عملکرد خوب مجتمع مس سرچشمه در حوزه پدافند غیرعامل

می متالز - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان تصریح کرد: عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه پدافند غیرعامل عملکرد خوبی است چون این مجتمع دچار مشکلات اقتصادی بوده و در چند سال گذشته توانسته مشکلات اقتصادی خود را حل کند.
عملکرد خوب مجتمع مس سرچشمه در حوزه پدافند غیرعامل

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه ، پیمان سلاجقه در همایش پدافند غیرعامل و رزمایش سایبری در اتوماسیون صنعتی در محل سالن اجتماعات کارخانه فجر سرچشمه اظهار کرد: پدافند غیرعامل به عنوان راهبرد اصلی جهت مصون سازی کشور و یکی از ارکان اصلی امنیت ملی می باشد و اهمیت پدافند غیرعامل به دلیل جایگاه قانونی که دارد در قانون برنامه پنجساله چهارم، پنجم و ششم می باشد و فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در باب پدافند غیرعامل دال بر اهمیت این موضوع است.
وی افزود: وظیفه پدافند غیرعامل مصون سازی کشور و دستگاهها در برابر تهدیدات دشمن و یکسری تهدیدات طبیعی است و این یک موضوع امروزی نیست در دورانهای مختلف، متفاوت بوده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان تهدیدات زیستی و شیمیایی، پرتوی، اقتصادی، مردم محور و تهدیدات کالبدی را از تهدیدات نوین برشمرد و گفت: قبلا دشمن تهدیداتِ نظامی و جنگی ارائه می داد و در حال حاضر تهدیدات دشمن به شکل نوین تغییر کرده است چرا که تهدیدات نوین خساراتش برای ما زیاد و هزینه اش برای دشمن کم و اندک است.
وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل به طور کلی سه وظیفه دارد که یکی فرهنگسازی و آموزش عمومی مردم، خانواده دولت و عموم مردم با پدافند غیرعامل، دوم کاهش آسیب پذیری در برابر جنگ و شرایط امنیتی است و سوم مقابله با تهدیدات نوین که وظیفه اصلی پدافند غیرعامل این موضوع می باشد، تهدیداتی که قبلاً نبوده و امروز وجود دارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل بدنبال این است که کاهش خسارتها را برای کشور و افزایش هزینه تهاجم برای دشمن را داشته باشد، ابراز کرد: بنابراین در همه زمینه ها دقت های لازم انجام شود و در کاهش خسارت نیروی انسانی، تأسیسات و تجهیزات تلاش داشته باشیم.
سلاجقه کار پدافند غیرعامل را کاری علمی و پیوسته و همه جانبه دانست و افزود: در عملیاتی کردن پدافند غیرعامل شناخت دارایی ها و سرمایه های فیزیکی، سایبری و دارایی های انسانی، معنوی و ملی و سرمایه ها مدنظر باشد که وظیفه پدافند غیرعامل صیانت از این دارایی ها است و در مرحله بعد مصون سازی این دارایی هاست.
وی گفت: در همین راستا خواسته مقام معظم رهبری این است که کشور به وسیله پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات دشمن برنامه هایی داشته باشد تا مصون شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان تهدیدات دشمن در داراییهای سایبری را بیشتر در حوزه های اقتصادی، پولی و مالی برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر حسابهای بانکی ما به صورت کارت عابربانکی است و تهدیدات در این زمینه در کمین مردم است لذا مردم باید با این تهدیدات آشنا شوند ضمن اینکه تهدیدات در پدافند غیرعامل در زمینه های ارتباطات، مخابرات، نیروی انسانی (علمی، مذهبی، فنی، اقتصادی و ...)، ابنیه های تاریخی و ... نیز وجود دارد.
سلاجقه با بیان اینکه پدافند غیرعامل وظیفه مقابله با تهدیدات انسان ساز مغرضانه را بر عهده دارد، تصریح کرد: تهدیدات در پدافند غیرعامل به صورت داخلی و خارجی است باید بدانیم دارایی ها چه تهدیداتی دارند و با اصول و موازین پدافند غیرعامل این دارایی را در برابر تهدید مصون سازیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با بیان اینکه بخش اعظمی از کارهای پدافند غیرعامل در حوزه های پزشکی، کارهای فنی و مهندسی و ... است، ابراز کرد: پدافند غیرعامل حوزه جغرافیای یک استان یا یک کشور است و هر جا دارایی باشد کار پدافند غیرعامل در آنجا شروع می شود زیرا آن محل در کمین تهدیدات دشمن است.
سلاجقه بیان کرد: جهت آشنایی همه مردم با موضوع پدافند غیرعامل از سال 82 سازمان پدافند غیرعامل توسط مقام معظم رهبری تشکیل شد و در سال 91 روز 8 آبان به نام این روز در نظر گرفته شده است و در هفته پدافند غیرعامل تلاش می کنیم از طریق برگزاری همایش ها و رزمایش های تخصصی آمادگی ادارات و دستگاهها در این رابطه بررسی شود.
وی تصریح کرد: عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه پدافند غیرعامل عملکرد خوبی است چون این مجتمع دچار مشکلات اقتصادی بوده و در چند سال گذشته توانسته مشکلات اقتصادی خود را حل کند.
وی اضافه کرد: امروز هم این مجتمع رزمایش خوب و قابل قبولی را در زمینه سایبری برگزار کردند که این موضوع نشان دهنده این است که آمادگی لازم را جهت مقابله با تهدیدات احتمالی را دارند و لازم است که آموزشهای مورد نیاز به پرسنل آنها داده شود و با تهدیدات نوین بیشتر آشنا شوند.

عناوین برگزیده