تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۲۴۹۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش سوءاستفاده سایت‌های قمار از شبکه پرداخت الکترونیک کشور

می متالز - اقدامات مؤثر شبکه پرداخت الکترونیک کشور با هماهنگی شاپرک، نهادهای انتظامی و قضایی و هدایت بانک‌مرکزی، سهم درگاه‌های پرداخت اینترنتی را در سوءاستفاده گردانندگان سایت‌های غیرقانونی قمار و شرط‌بندی از این ابزار به شکل چشم‌گیری کاهش داده‌است.
کاهش سوءاستفاده سایت‌های قمار از شبکه پرداخت الکترونیک کشور

به گزارش می متالز به نقل از روابط‌عمومی شاپرک، پایش و انسداد سریع درگاه‌های پرداخت اینترنتی فعال در سایت‌های قمار، شرط‌بندی و سایر مصادیق مجرمانه همواره در دستور کار شبکه پرداخت کشور بوده اما پس از اوج‌گیری فعالیت این سایت‌ها به بهانه برگزاری جام‌جهانی فوتبال در تابستان گذشته، هماهنگی‌های جدیدی میان بانک‌مرکزی، دادستانی، پلیس فتا، وزارت اطلاعات و سایر نهادهای مرتبط صورت گرفت که نتیجه این هماهنگی‌ها چابکی بیشتر شبکه پرداخت الکترونیک در برخورد با درگاه‌های پرداخت اینترنتی فعال در سایت‌های غیرقانونی بود.

رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در این باره گفت: "به منظور مبارزه با قمار و شرط‌بندی و جلوگیری از کلاه‌برداری عاملان دایرکننده قمارخانه‌های مجازی، همکاری‌ و تعاملاتی میان پلیس فتا، دادستانی کل کشور و سیستم بانکی با پیگیری بانک مرکزی شکل گرفته که نتایج بسیار خوبی در جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها و افزایش فعالیت این‌ سایت‌ها داشته است".
بر همین اساس طبق تازه‌ترین آمار واحد نظارت بر شبکه شاپرک از ابتدای سال جاری تا 25 آذر ماه مجموعا 3540 پایانه متعلق به 3134 پذیرنده که از درگاه‌های ثبت شده به نام آن‌ها در سایت‌های قمار و.... سوءاستفاده می‌شد، غیرفعال شده و 734 کد ملی نیز در فهرست سیاه قرار گرفته‌است.
سرهنگ دوم علی‌نیک‌نفس تصریح کرده‌ است: "در حال حاضر با توجه به جلوگیری گسترده از فعالیت درگاه‌های پرداختی اینترنتی و بانکی در این سایت‌ها و افزایش حساسیت از طریق درگاه‌های واسط، تراکنش‌ها در سایت‌های قمار و شرط‌بندی، با بیت‌کوین، رمز‌ارزها و پول نقد انجام می‌شود".
کاهش معنادار سوءاستفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی در فعالیت‌های مجرمانه‌ای مانند قمار و شرط‌‌بندی مجازی که در گزارش  رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بر آن تأکید و تصریح شده، بدون شک نتیجه تشدید رصد درگاه‌های پرداخت توسط شرکت‌های پی‌اس‌پی، نظارت شاپرک و هدایت بانک‌مرکزی با هماهنگی سایر نهادهای مرتبط است.

عناوین برگزیده